hallo iedreen,
kan iemand mij vertelle als je ook een sorrt van ehbo uitzenbureau is en zo ja wat daarvan het adres en/of internet site is.
bedankt
patrick
Sorry, nooit van gehoord. Over het algemeen wordt aangenomen dat ehbo-er vrijwillig is, uitzendburo's werken nou eenmaal commercieel. Vrijwilliger commercieel dat ligt elkaar nou eenmaal niet. En als betaalde kracht, nee, dat moet denk ik nog uitgevonden worden. ;-)
Wel zijn er een aantal stichtingen die veel ehbo-inzetten doen bij diverse soorten evenementen maar met meerdere disciplines zoals artsen, verpleegkundigen, fysiotherapeuten, sportmasseurs en natuurlijk ehbo-ers.
Voorbeelden zijn o.a. Medical-Team en Service Medical (resp. http://www.medicalteam.nl en http://www.servicemedical.nl)
Misschien dat je daar wat aan hebt, ze werken beiden door vrijwel het hele land en doen veel hulpverleningen bij sportevenementen. Verder zou ik niets weten waar je wat vaker een ehbo-inzet zou kunnen doen, behalve dan misschien een plaatselijke vereniging die actief aan de weg timmert.
Hahaha! Dat is toch niet echt serieus te nemen?
Citaat van hun site:
< Door zich in te schrijven bij DV, kan de EHBOer / BHVer/ Brandwacht
< ingezet worden voor diverse diensten bij bedrijven en verenigingen tegen
< een redelijke vergoeding.
Maar…
< DienstenVerhuur (hierna DV te noemen) kan niet aansprakelijk
< gesteld worden voor falen van zijn medewerkers en /of het materiaal.
Dus.., een verzekering zit er blijkbaar niet bij. 'tis maar dat je het weet.
< Zorg bij ongevallen altijd voor extra veiligheid, door met vol licht, naar
< het ongeval toe te rijden.
Uhh?
< Wilt u een vergoeding? Ja / Nee
Klik ja en je hoort vast en zeker niets meer.
Wie o wie heeft deze grap geplaatst?
Ha, via mijn mailbox kreeg ik een reactie (hier gestarte discussies worden hier gevoerd, niet via de mailbox s.v.p.) van Jos van Dijk van dienstenverhuur.nl (toevallig dezelfde Jos als van het tweede bericht hierboven?)
Dag Jos, zeker weten dat je hier komt kijken. Zou aardig zijn als je hier wat uitleg zou kunnen geven, alsook een reactie op mijn bovenstaand bericht. Natuurlijk zul je mijn reactie niet helemaal kunnen waarderen, maar de proffesionaliteit straalt nou eenmaal niet van de website en de daarin opgenomen tekst af. Maar komop, maak nou alle fanatieke ehbo-ers (inclusief mijn persoontje) eens enthousiast!
Nils
Beste Nils en andere EHBOérs,
Iedere EHBOér is in eerste instantie verantwoordelijk voor zijn / haar handelen, aangezien wij met mensen omgaan die bewust moeten zijn van hun handelingen hebben wij deze tekst opgenomen. Maar dit wil helemaal niet zeggen dat wij geen extra verzekering afsluiten, dit doen wij wel degelijk.
Vergoeding ja / nee, dat is opgenomen aangezien er mensen zijn die ingezet willen worden zonder vergoeding en er zijn mensen die wel degelijk een vergoeding willen ontvangen.
Tevens nemen wij wel degelijk met de mensen contact op (normale aanvragen en inschrijvingen).
Op b.v. bercihten van Nils, daar reageren wij niet (meer) op.
Met vr. gr.
Jos
Hallo Jos,
Ook ik heb wel een aantal vragen, want deze website is wel erg oppervlakkig.
1. Bij welke evenementen wordt je ingezet, met welke organisaties werk je?
2. Hoe vaak maak je kans om te worden ingezet? ( 100 hulpverleners in je bestand
terwijl je maar 2 evenementen hebt is natuurlijk niet veel)
3. Wat voor een materiaal gebruik je m.b.t. verband, behandelunits en auto's ( vlgs
je website met vol licht ergens naar toe rijden??!!?
4. Geef je je medewerkers ook scholing? En dan bedoel ik niet dat iedereen een
EHBO diploma heeft maar wat doe je als organisatie verder voor je mensen?
Jammer dat deze info niet op je site staat.
Kan je via dit prikbord reageren ( heb bewust mijn mailadres er niet bij gedaan)
Met vr groeten,
Marcel
Hallo Marcel,
Voor zover mogelijk (privacy regeling) zal ik proberen om je vragen te beantwoorden.
1. Wij werken met diverse bedrijven en organisatie’s die dit aanvragen via de site.
2. Hoe vaak je kans maakt om ingezet te worden, dat is afhankelijk van de vraag en waar de inzet gevraagd wordt, hoeveel mensen men nodig heeft etc. etc.
3. Met vol licht ergens naar toe rijden, dat is er ingekomen naar aanleiding van een klus op een privé terrein. Inderdaad niet handig, dit is nu van de site gehaald, bedankt voor de tip.
4. Wij bemiddelen voor en tussen de diverse hulpverleners, bedrijven en verenigingen, deze houden verder via hun eigen vereniging en/of organisatie de diploma’s geldig.
Met vr groet,
Jos
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?