kaderopleiding EHBO instructeur

• Janneke

Goedemorgen!

Ik start over 2 weken met de cursus EHBO welke in december 2003 eindigt. Ik heb begrepen dat via NODE in januari 2004 de kaderopleiding start die ik graag zou willen volgen.

Nu blijkt dat de voorselectie van deze opleiding via NODE in november al zal plaatsvinden. Dat is dus vóórdat ik mijn diploma EHBO zal behalen. Moet ik nu een heel jaar wachten op de volgende kaderopleiding of zijn er andere mogelijkheden?

Alvast bedankt voor de reacties!

Janneke

• Nils

Hee! Was er niet een eis dat je minimaal twee jaar in bezit van het ehbo-diploma moest zijn voordat je met de kader kon beginnen? Zit ik er nu helemaal naast?

• ron

die eis ligt helemaal bij het NODE, maar janneke kijk ook eens ROC amelanden te amersfoort of eindhoven.

die geven een verkorte opleiding Kader EHBO

wie weet is het wat voor je

• Agnes

Of bij Bureau Opleidingen EHBO en Lotus in Veenendaal.

Die mensen kunnen je welicht ook verder helpen.

Succes!

• Jacqueline

Ik zou zeker niet kiezen voor een verkorte opleiding bij het ROC. Je loopt geen stage en krijgt weinig bagage mee. Als je professioneel les wilt geven, zou ik even info inwinnen bij Boel v.o.f. te Veenendaal. (Annelies en Willem Haan) tel:0318-555474

Groeten en succes,

Jacqueline

• patrick

beste Janneke,

ik zou gewoon contact opnemen met het oranje kruis in den haag. Zij weten wat waar en voor hoeveel. en zeker weten erkend!

succes

• Jootje

Als je nog je EHBO diploma moet halen, lijkt het me goed om een opleiding mét stage te kiezen. De regel dat je eerst 2 jaar je diploma moet hebben is/was er naar mijn idee ook voor om eerst eens wat ervaring op te doen (zowel als EHBO-er als als cursist).

Het lijkt me moeilijk lesgeven als je geen eigen ervaringen hebt op EHBO gebied.

Maar er zijn vast mensen die daar heel anders over denken.

• Judith

Dat we elkaar hier tegenkomen… Dat verwacht je niet, hé?

• P.de Zeeuw

Kijk ook eens op de site van http://www.ekoned.nl

De stichting EKONED organiseert in Zuid-Holland cursussen die EHBO-ers opleiden tot kaderinstructeurs. Het doel van deze opleiding is het krijgen van zelfstandige docenten van een hoog niveau. Aangezien EKONED een stichting is, en dus geen winstoogmerk heeft, blijven de kosten beheersbaar.

Gr. P. de Zeeuw

• P.de Zeeuw

Kijk ook eens op de site van http://www.ekoned.nl

De stichting EKONED organiseert in Zuid-Holland cursussen die EHBO-ers opleiden tot kaderinstructeurs. Het doel van deze opleiding is het krijgen van zelfstandige docenten van een hoog niveau. Aangezien EKONED een stichting is, en dus geen winstoogmerk heeft, blijven de kosten beheersbaar.

Gr. P. de Zeeuw