Kosten EHBO cursus??

• Elleke

Vraagje: Hoe duur kost een EHBO cursus ongeveer? Ik wil er nu een gaan volgen maar die kost 175 euro! Mij lijkt het nogal duur.

En ik heb gehoord dat sommige ziekenfondsen het vergoeden(het volgen van een EHBO cursus). Weet iemand daar iets van?

Groetjes Elleke

Student MWD

• A. Lukas

Dat is (o.a) bij Zilveren kruis, maar moet je een soort aanvullende ziekenfond nemen (Achmea Health pakket)

Maar ik heb ook € 175 betaald, maar dat zal overal een beetje hetzelfde zijn, misschien een paar tientjes duurder of goedkoper.

Met vriendelijke groet,

A. Lukas

• Elleke van de Ven

Weet je toevallig of het IZZ dat ook heeft? Ik heb daar wel een aanvullend pakket. Heb gekeken op de site maar kan het niet vinden.

• EHBONOP

Bij ons kost de opleiding € 150,incl examen en lesmateriaal.

Het is zo dat alle ziekenfondsverzekeringen van de Achmea-groep in het kader van hun preventie-programma 75 % met een maximum van € 114 vergoeden.

Welke ziekenfondsen hier bij horen weet ik niet, ik ken alleen “Het groene land” en het Zilveren Kruis, er zijn echter meer.

De vergoeding vindt alleen plaats als je aanvullend of particulier verzekerd bent.

Cursisten die niet bij de achmea groep verzekerd zijn, geef ik het advies om toch even te informeren, aangezien er een grote concurrentiestrijd is tussen de ziekenfondsen, loont het soms een telefoontje te wagen.

Ook de kosten van herhalingslessen worden voor 75% vergoed.

EHBONOP

• patrick

ik weet dat een cursus bij het nederlandse rode kruis over het algemeen goedkoper is en sommige afdelingen hebben ook de regel, meer dan zoveel inzetten en je krijgt je cursusgeld terug. herhalingslessen zijn gratis als je vrijwilliger bent. afd. Alkmaar start 16 sept voor 125 euro.

succes!

• Mathijs Gijsbers

Het is natuurlijk ook een eenmalige grote investering he?

Vanaf ieder volgend jaar zijn de herhalingslessen gratis. Je hoeft alleen lid te zijn van de EHBO-vereniging. Dit kost (bij mij in Zwolle dan) € 42,50. Valt wel te doen voor een heel jaar toch?

• Lotusman

Het zou vergoed moeten worden.

Zo'n cursus doe je voor iedereen behalve voor jezelf.

En waarom zijn die instrucreurs altijd van die zielige malloten?

• albert

de kosten van een EHBO cursus worden door diverse verzekeraars voor 75% vergoed (en ik meen tot max. 145 euro) maar het loont wel de moeite om dit na te vragen.

en de maloten binnen de EHBO zijn niet de kaderinstructeurs maar de lotus.

groetjes

albert

• Harry

De kosten varieren per regio.

Ook plaatselijk kunnen er grote verschillen zitten.

In de kop van Noord Holland bijv. twee verenigingen bieden de EHBO aan voor rond de € 90,–.

Een derde vereniging vraagt hiervoor € 120,–.

In de NoordKop hebben we “slechts” 5 ehbo organisaties in 1 gemeente.

Niet te geloven toch?

Verschillen liggen vaak in de kosten voor de LOTUS, docenten, lokaliteit e.d..

Een vereniging met goedkope docenten zoals ik belangeloos lesgeven voor je eigen vereniging zijn voor de vereniging goed waard.

Vraagt een medisch deskundige bijv € 95 per uur dan springen de prijzen omhoog.

In het zuiden van de provincie komen bedragen voor van rond de € 180.– vaak door de dure lokaliteit.

veel wijsheid.