EHBO curcus

• A

Waar kan ik in Rotterdam-zuid het beste een EHBO-cursus volgen?

En hoe zit het met de herhalingscursussen, moet je 1x per jaar of in de 2 jaar doen?

Groeten,

A.

• joost

Ik denk dat de herhaling wel meer dan 1 en 2 keer per jaar is.

Ik denk dat het 6 a 8 herhalingen per jaar zijn maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Je kan je EHBO halen bij de EHBO vereniging bij jou in de buurt of bij het rode kruis.

groet joost

• Mathijs Gijsbers

De herhalingslessen zijn ieder jaar. Deze bestaan uit 6x 2,5 uur of 8x 2 uur.

Over waar je les moet nemen: Kijk in het telefoonboek onder EHBO en je vindt de vereniging bij jou in de buurt. Op http://ehbo.startpagina.nl staan ook een heel aantal verenigingen.

Succes!

• A

Bedankt voor jullie reacties.

• Mathijs Gijsbers

Geen dank

• peter h

met de introductie van het competentie-gerichte onderwijs binnen de ehbo is het verplicht volgen van een aantal avonden vervallen. Men dient aan te kunnen tonen dat men nog steeds in staat is de handelingen naar behoren uit te voeren. De diverse verenigingen hebben daar op verschillende manieren een oplossing voor gevonden. De 1 geeft toets-avonden, waarbij je tijdens de toets kunt aantonen de benodigde handelingen te beheersen; de ander houdt het op het volgen van 6 a 8 avonden, waar de te toetsen handelingen worden behandeld. weer een andere vereniging doet dit in combinatie.

Als lid van een vereniging wil je toch ook gezellig met elkaar bezig zijn, niet alleen de verlenging is heilig. Denk ook aan het op elkaar ingespeeld zijn tijdens het posten bij evenementen, sociaal bezigzijn in je vereniging: dit komt de “attitude” , waar ook op getoetst wordt, alleen maar ten goede komen.

Zoek een vereniging die bij je past, en je zult het echt leuk gaan vinden.

groet, Peter

kaderinstructeur.