Toelatingstest Kaderopleiding

• Witje

Ik wil de kaderopleiding EHBO volgen en moet daarvoor een toelatingstest afleggen alvorens toegelaten te worden. Men wordt getoetst op EHBO kennis en er wordt gekeken naar de attitude. Wat houdt dit in moet men het EHBO boekje van buiten kunnen en moet men een voordracht houden. Ik zie een beetje op tegen deze toelating terwijl ik de opleiding wil gaan volgen.

• petra

hoi witje,

je wordt inderdaad op je gewone kennis van de ehbo getoetst. je hoeft dus nog niet het boekje uit het hoofd te kennen. het zal trouwens dan misschien via het nieuwste boekje gaan dan de cursus.

er wordt dan gekeken naar je motivatie en je globale kennis van de nederlandse taal en woordkeuze.

zo is het toen bij mij gegaan.

succes en groetjes petra

• Witje

Hoi Petra,

Bedankt voor je info hoe is het verder gegaan met je opleiding en hoe zwaar is het was het.

• John

Hoi Witje

Zelf ben ik ook bezig met de kaderopleiding maar mijn toelatingstest was eigenlijk een ehbo-examen. Ik moest de stabiele zijligging doen, beademen, reanimeren. Ik kreeg ook een ongeval met vergiftigingen en verslikkingen. Verder moest ik vragen beantwoorden bij de arts.

Als voorwerk moest je ook een presentatie houden over een onderwerp. Hierbij werd gekeken in hoeverre je didactische vaardigheden beheerst.

Al met al is het best pittig maar een erg leuk om zo'n test te doen.

De kaderopleiding zelf is best pittig maar erg leuk. Ikzelf heb nog een half jaar te gaan, waarbij ik nu stage moet gaan lopen .

gr. john

• maarten

Op mijn toelatingstoets heb een snelverband op de kop gelegd (geintje van de fabrikant) Toen de kader daar een opmerking overmaakte heb ik hem verteld dat ik dat ook wist, het niet de handigste manier van verbinden is, maar vooral dat ik een grotere besmetting zou veroorzaken door hem er af te halen en een nieuwe er op te leggen.

Of ik dat toch wilde doen, zodat hij kon zien of ik het ook goed kon.

Drie vliegen in een klap geweest.

- Laten zien dat ik het kon

- Laten zien dat ik kon improviseren als het anders gaat dan ik dacht

- Laten zien hoe ik met kritiek omging

Allebei weer gelukkig…

maar alle gekheid op een stokje.

Je moet niet perfect zijn, goed is namelijk veel beter.

Als de cursist ziet dat jij ook een mens bent, dan accepteren ze het veel beter dat fouten maken nu eenmaal gebeurd.

En door te zien dat je daar openlijk voor uit komt leren ze ook nog eens dat het geen schande is.

• petra

hoi witje,

ik heb in januari mijn examen behaald.

wij hadden een aangepaste cursus. bij ons is het in anderhalf jaar gedaan. wij hadden ook maar 3 blokken ipv 5. overtollig balast is weggegooid.

toch is het pittig en vraagt veel doorzettingvermogen.

je kan niet alles op het laatste moment doen zoals we vroeger op school deden ;-).

het kost meer tijd dan je zou verwachten. zo heb ik het tenminste ervaren.

groetjes petra

• Witje

Hoi John,

Dat onderwerp kreeg je dat ruim van te voren aangereikt of was het improviseren.

• John

Hoi Witje

Een onderwerp krijg je op tijd aangeleverd om een goed presentatie te houden.

Bij mij moest ik alleen naar een didactus en het verhaal vertellen. Aan het einde van die toelatingstest kreeg je de uitslag te horen. Ook kregen we nog een medische toets van 60 vragen die je met ja of nee moest beantwoorden.

Ik hoop niet dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Als je eenmaal geslaagd bent voor je toelatingstest, is het erg leuk om te starten met de kaderopleiding.

Mocht je nog wat vragen hebben dan hoor ik het wel.

gr. john

• Witje

Bedankt John.

• ron

wat een onzin een toelatingstest om toe gelaten te worden op een opleiding die je zelf wil doen

een beetje vreemd vind ik dat

ik ga voor dat ik een brood ga kopen bij de bakker een test doen of ik hem kan opeten

ga eens naar een commerciele opleiding

gr