keelontsteking

• Sander & Esther

Mijn dochter (10) heeft een keelontsteking sinds woensdag (+ koorts).

Vanaf gister wil ze niks meer drinken en is het erger geworden. De huisarts was vandaag niet bereikbaar en die bellen we morgenochtend vroeg. Wat kunnen we echter zelf zo lang doen?

Ze zit al snel aan 5 paracetamols op een dag maar vandaag heeft ze dat nog niet genomen (?doet te veel pijn als ik moet slikken?)

Dit is echter in combinatie met suikerziekte. We meten d?r bloedsuiker elk uur en die is nog niet erg slecht geweest (tussen de 5 en de 9 in) maar ze zal toch moeten drinken. Is dat deze avond nog uit te houden of moeten we iets anders proberen?

Sander & Esther

• joost boogaard

Ik zou het niet weten.

Maar als je eigen huisarts er niet is probeer dan een huisartsen post.

sterkte en groete joost

• jessica

Blijf met vragen over zieke kinderen niet te lang rond lopen maar ga naar een arts toe. Beter 1 keer te veel als 1 keer te weinig.

beterschap en sterkte ermee jessica

• peter

De paracetamol geven per sub dus rectaal hoeft ze ziet te slikken.jessica schreef:

>

> Blijf met vragen over zieke kinderen niet te lang rond lopen

> maar ga naar een arts toe. Beter 1 keer te veel als 1 keer te

> weinig.

>

> beterschap en sterkte ermee jessica

• joost boogaard

Jah maar hoelang kan je blijven rekken ?

Op een gegeven moment houd het op. Ik ben het met jessica eens dat je niet te lang moet wachten en zeker niet met de diabetes erbij.

groetjes

• Jasper

Beste mensen,

ik vind dat deze vraag hier niet op dit prikbord thuishoort. De aandoeningen zoals hier beschreven vallen absoluut buiten het domein van de EHV'er. De adviezen, hoe goed ook bedoeld, moet je gewoon niet geven in deze gevallen. Ga naar een huisarts en laat je evt doorsturen naar een kinderarts. Dat zijn de deskundigen op dit gebied en niet wij als EHV'ers. Ook in dit geval geldt: schoenmaker blijf bij je leest!!!!!!!!!!!

Grt Jasper