Nieuwe AED

• Leonie

Er is vanaf januari een nieuwe en voor ons betaalbare AED op de markt. De specificaties zien er goed uit. Omdat ons budget hiervoor niet zo groot is dat wij de CR+ of 500 aan kunnen schaffen lijkt mij dit een geweldig alternatief.

Kan iemand mij meer vertellen over dit product?

www.hcscardio.nl

Leonie

• wouter

Beste Leonie,

Ik ken de AED en weet toevallig dat men in Engeland en Duitsland van deze Access AED gebruik maakt.

In Nederland hebben we een paar jaar terug ook een introductie gehad van de ALS-versie, maar doordat er een manual override op zat (je kon hem laten schokken wanneer jij dat wilde) mocht hij toen alleen aan artsen worden verkocht en niet als AED.

Alle AED´s in Europa moeten voldoen aan streng eisen en daarom kan je niet zeggen dat deze AED slechter is dan een andere.

Het prijskaartje is inderdaad erg aantrekkelijk en ik heb de specificaties gezien en die zien er goed uit.

De kans dat je een inzet van een dergelijk apparaat in jullie organisatie kan verwachten is behoorlijk klein en ik kan me daarom voorstellen, dat vanwege de prijs deze AED voor veel bedrijven een goede oplossing is.

Ik hoop dat ik je een beetje verder heb kunnen helpen.

Wouter