Welke cursus volgen?

• Henriette mv Quinten en Justin

Hallo allemaal.

Ik ben Henriette, moeder van een tweeling van 1,5 jaar en woon samen met mijn partner en kinderen in Leeuwarden.

Ik wil heel graag een ‘eerste hulp’ cursus gaan volgen die met name toegespitst is op kinderen.

Wat ik graag van de deskundigen/ervaren mensen wil weten is of het verstandig is een cursus specifiek voor kinderen te volgen of zou ik ook een ‘normale’ cursus kunnen volgen.

Mijn vriend heeft 2 jaar geleden een hart-infarct gehad. Ik zou het ook wel verstandig vinden om te weten wat ik zou moeten doen als het weer gebeurt. Deze hart-infarct heeft hij op zijn werk gehad (hij is in Groningen gedotterd).

Wat raden jullie me aan te doen.

Alsvast bedankt voor jullie reacties

Henriette

• joost

Er is niet een speciale curcus EHBO voor kinderen. In de curcus word je wel geleerd wat je bij kinderen eventueel anders moet doen. Bij reanimatie bijvoorbeeld, bij kinderen tot 8 jaar 1 x blazen en 5 x borstcompressie en kinderen boven de 8 jaar de gewone reanimatie 2 x blazen en 15 x borstcompressie .

Ik hoop dat je hiermee dat kan

GreetZz JoOsT

• Jeannette

Hallo Henriette,

Neem eens contact op met een EHBO vereniging bij jou in de buurt. Voor adressen kun je kijken op www.ehbo.nl , je kunt je ook aanmelden bij het Rode kruis als vrijwilliger en daar de opleiding volgen, kijk dan op www.rodekruis.nl

Gezien jouw verhaal is het verstandig om te beginnen met een “basis oppleiding eerste hulp” Daarbij leer je ook te reanimeren bij volwassenen.

Over enige tijd zal er een speciale module beschikbaar komen die aansluit op de basis opleiding en die special gaat over de eerste hulp aan kinderen.

Helaas is (nog) niet bekend wanneer die precies beschikbaar komt, maar de vereniging waar je contact mee gaat opnemen kan je daarvan op de hoogte houden.

Veel plezier!

• Henriette mv Quinten en Justin

Joost en Jeannet, bedantk voor jullie wel voor jullie reacties.

Ik ga de EHBO vereninging bij mij in de buurt contacteren. Daar kunnen ze me vast verder helpen

Groetjes,

Henriette