Wie kan mij vertellen hoeveel e.h.b.o.ers ik MOET hebben tijdens evenementen.
Waar staat dit in wet en regelgeving.
BVD Harrie
Dat hangt ervan af wat voor een evenement het is. Organiseer je een bloemen tentoonstelling dan is het risico duidelijk minder dan een dance event. Ook is het afhankelijk van het aantal mensen dat er op afkomt. Het bedrijf GHOR in jouw regio heeft de eisen die daarvoor gelden. (staat als het goed is ook in je vergunning)
Globaal wordt er gekeken naar 1 EHBO-er voor 750 mensen ( geloof ik).
Bij een “hoog” risico evenement kan het zo zijn dat er ook verpleegkundigen en/of een arts aanwezig moeten zijn, of een ambulance-team.
groeten Peter
Beste Peter,
Fijn dat je de moeite neemt om te reageren. Ik zal wel eens gaan informeren bij het GHOR. Toch heb ik nog mijn twijfels. Het lijkt me normaal dat landelijk dezelfde regels worden toegepast en het zou ergens in wet en regelgeving moeten staan.
Ik hoop toch dat iemand mij kan vertellen waar het staat.
Peter bedankt
Groeten Harrie
Harrie, verleden jaar december is een precies dezelfde vraag hier gesteld. Uit de daaropvolgende discussie is naar voren gekomen dat het Bureau GHOR daarover de exacte inlichtingen kan geven. Er is ook gesproken over een bepaald aantal ehbo-ers per aantal bezoekers, maar zoals Peter al deed aangeven zou dat inderdaad per soort evenement (risico) verschillen. Bureau GHOR lijkt dus de aangewezen plek voor informatie.
Hoi Harrie,
Je kunt het boekje met de Titel “Leidraad Veiligheid publieksevenementen”
via de NIBRA aanvragen is wel niet kosteloos.
of “Handreiking verantwoorde EHBO”, via Nederlandse Rode Kruis.
of De adviesnota “De organisatie van de EHBO bij sportevenementen” via Koninklijke Nederlandse EHBO Vereniging, district Drenthe.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?