particuliere bedrijven

• lotus88

zijn wij blij met alle particuliere bedrijven die nu inees als paddestoelen de grond uit springen en ehbo-ers aan bieden.

wat vinden wij ervan diegene die ehbo en evenementen draaien echt als een hobby zien.

ik wil jullie meningen wel eens weten

groetjes jessica

• joost ( r.k. )

Ik vind er eigenlijk niet zo veel van. Ik merk er ook nauwlijks wat van. Onze inzetten gaan gewoon door. We zitten nu al aan onze aantal evenementen dat we vorig jaar in 1 seizoon hadden.

Buitendat werken we al wat jaartjes met die organisaties en dat schept toch een soort vertrouwen. Die particulieren EHBOers zijn ook nog duurder dan de EHBOers van het rode kruis of de EHBO ver. . Terwijl ze niets meer kunnen/weten dan wij. Uitgezonderd de verpleegkundigen/artsen die bij zo een bedrijf werken. Maar die heren kosten helemaal goud en waarom zou je die inzetten terwijl een EHBO-team al voldoende is. Als er echt wat aan de hand is kunnen we altijd nog een ambulance/arts bellen.

Dat is bij voetbal stadions en racen anders geregeld want daar moet altijd een ambulance of arts aanwezig zijn. Maar soms is er geen ambulance voor dat soort evenementen beschikbaar dus ik denk dat die plegen en artsen van dat soort bedrijven orspronkelijk bedoeld zijn. Hang me er niet aan op maar dat denk ik.

ben benieuwd naar verdere reacties

groetjes joost ( EHBOer van het rode kruis )

• lotus

hoi,

ik zie het niet als een hobby maar als een beroep. een beroep om voor de medemens klaar te staan waneer ze het hardst nodig hebben. bijv bij een ongeval.

• Klaas

Blij of niet, het blijkt dat deze bedrijven een opmars doen in het standbij staan bij evenementen. Er is kennelijk meer vertrouwen in deze bedrijven dan in de EHBO verenigingen. Ik moet eerlijk zeggen, ik heb met bedrijven en verenigen ervaring met EHBO lessen. Bij beide heb ik les gehad van kaderinstructeurs (dus allebei zelfde papieren) ik vond het bij het particuliere bedrijf nutiger dan bij de vereniging, deze instructrise (ehbo-vereniging) had het drukker met haar eigen ervaringen op straat en wat voor ongevallen ze had meegemaakt drukker dan met lesgeven. Overigens gingen de cursisten mee in haar verhalen en begonnen zelf ook. Een keer is dat leuk maar elke herhalingsles dit soort taferelen gebeurde iedere les. (en helaas hoor ik deze verhalen vaker in het land, het was dus geen uitzondering)Bij het particuliere bedrijf kreeg je les en kon je goed oefenen. Na 2 lessen daar had je meer voldoening dan alle verplichte lessen bij de verenigingen.

Mijn mening, doe mij maar particuliere bedrijven dan de thee kransjes bij de verenigingen.

(voor dat men begint te spuwen etc, ik heb met zowel de vereniging als het bedrijf geen verbintenis !!!!)

Klaas

Zoetermeer

• Gérard

EHBO verenigingen moeten het met steeds minder gmiddelen (geld) stellen. Daarnaast is er een gesloten verenigingsgevoel, al dan niet verzuild.

Dit maakt de verenigingen minder slagvaardig als het gaat om grotere evenementen waarbij om meer middelen in ruimste zin gevraagd wordt.

Een sterk regionaal samenwerkingsverband tussen verenigingen zou de groei van de particuliere bedrijven, die alleen de krenten uit de pap halen, een halt kunnen toeroepen.

Je kan het de bedrijven echter niet kwalijk nemen, de vraag is er nu eenmaal.

Dus verenigingen, verenigt u.

Gérard.