EHBO voor sporters

• Frank

Weet iemand of er een speciale EHBO cursus is voor sportblessures.

Dus voor ongelukken die vooral bij sporten veroorzaakt word.

Alvast bedankt.

Groetjes Frank

• Jeannette

Er is op dit moment een lesboekje in voorbereiding bij het Oranje kruis.

Het boekje met als titel “Eerste Hulp bij sport” is volgenes de planning verkrijgbaar in het voorjaar van 2004.

Je kunt via www.ehbo.nl op de hoogte blijven van deze uitgave.

• joost

Dit boekje vond ik pas op internet, speciaal voor de sporters.

Niet alles klopt meer helemaal, maar toch is het een zeer makkelijk boekje:

http://www.houtendragons.nl/filedownloads/ehbso_zakboekje.pdf

• ehbonop

Frank,

EHBO bij Sport is een module, die het Oranje Kruis al ennige jaren geleden bedacht heeft.Echter nooit goed bekend is geworden.

Deze module heeft een bepaalde opbouw die enigzins afweek t.a.v. de 23e druk van het OK boekje, in hoeverre dit is bij de 24e druk weet ik niet.

De Module kon gegeven worden door een kaderinstructeur, het lieftst begeleid door een arts of fysiotherapeut van een Sport Medisch Centrum.

Ik weet niet of je de module aantekening nog steeds kunt krijgen.Echter in de loop

van 2004-2005 zal hij waarschijnlijk er wel weer zijn, in navolging op EHBO bij Kinderen, het Oranje Kruis wil namelijk in aansluiting op het basismodule

Eerste Hulpverlener, een diversiteit aan andere modules aanbieden, zodat je als vereniging groepsgericht bepaalde module's kunt aanbieden.

bv een sport vereniging de basismodule + ehbo en sport

Huisvrouwenverenigingen, de basismodule + ehbo bij kinderen, en zo zijn er nog meer combinatie's te bedenken ook naar het bedrijfsleven toe.

Ik zou dus nog even wachten en de nieuwe versie afwachten.

Groetjes

EHBONOP

• Tim Smeets

Beste Frank,

De ‘oude’ aantekening EHBO bij sport bestaat niet meer. Er is zoals je misschien al in de andere reacties gelezen hebt, nog in de maak.

Ik denk dat het oude lesboekje het uitgangsount zal blijven. Bij sommige boekhandels kun je hem nog bestellen. ISBN nummer: 90-238-2213-7. Dan krijg je de eerste druk, derde oplage. (ong. 10,90 euro)

Let op! sommige onderdelen van de stof wijken af van de 24e druk van het Oranje Kruis Boekje. Bij het Oranje Kruis is de docentenhandleiding die bij dit boekje hoort wel nog te bestellen. Zie hiervoor de website van het Oranje Kruis (www.ehbo.nl)

Hopelijk heb je hier wat aan.

mvrgr.

Tim Smeets

Rode Kruis Weert e.o.

• ehbo-er

Ik heb de aantekening EHBO bij sport nog steeds en hij wordt braaf elke keer verlengt.

• Tim Smeets

Dat klopt, diegene die de oude aantekening “EHBO bij sport” hebben en de kennis bijhouden, krijgen nog wel hun verlenging. Weten jullie al iets over de nieuwe module?

m.vr.gr.

Tim Smeets