Geen zin meer om voor noppes te posten. Geen zin meer om als vrijwilliger in het bestuur te zitten. Geen zin meer om mijn vrije tijd op te offeren voor onbetaald werk. Geen zin meer om mijn eigen zuurverdiende geld te stoppen in de EHBO-vereniging. Steeds vaker wordt de vrijwillige EHBO-vereniging gevraagd om te posten tijdens (commerciële) evenementen. Ik hoor sommigen zeggen dat men de organisator van commerciële evenementen een hogere financiële vergoeding kunnen vragen voor het posten. Ja hoor, ik ben gek als ik voor een schamele vergoeding ga posten. En als er iets (ernstig) gebeurt tijdens een evenement, dan krijg je weer die stomme rotopmerkingen van de omstanders. Ik ben maar een EHBO-er en ik doe mijn best te werken conform de 5 regels. En dan wil ik hardop schreeuwen: “Waarom ga jij dan niet posten als EHBO-er”? Ikzelf heb totaal geen behoefte om te posten bij commerciële evenementen. Laten de organisatoren van commerciële evenementen met commerciële EHBO-diensten rond de tafel gaan. De bewaking wordt ook volledig betaald, nietwaar. Inderdaad, waar het om draait dat is GELD, GELD en nogmaals GELD. Of zou ik moeten zeggen; BEZUINIGEN.