Geen zin (meer) in EHBO

• Sjors

Geen zin meer om voor noppes te posten. Geen zin meer om als vrijwilliger in het bestuur te zitten. Geen zin meer om mijn vrije tijd op te offeren voor onbetaald werk. Geen zin meer om mijn eigen zuurverdiende geld te stoppen in de EHBO-vereniging. Steeds vaker wordt de vrijwillige EHBO-vereniging gevraagd om te posten tijdens (commerciële) evenementen. Ik hoor sommigen zeggen dat men de organisator van commerciële evenementen een hogere financiële vergoeding kunnen vragen voor het posten. Ja hoor, ik ben gek als ik voor een schamele vergoeding ga posten. En als er iets (ernstig) gebeurt tijdens een evenement, dan krijg je weer die stomme rotopmerkingen van de omstanders. Ik ben maar een EHBO-er en ik doe mijn best te werken conform de 5 regels. En dan wil ik hardop schreeuwen: “Waarom ga jij dan niet posten als EHBO-er”? Ikzelf heb totaal geen behoefte om te posten bij commerciële evenementen. Laten de organisatoren van commerciële evenementen met commerciële EHBO-diensten rond de tafel gaan. De bewaking wordt ook volledig betaald, nietwaar. Inderdaad, waar het om draait dat is GELD, GELD en nogmaals GELD. Of zou ik moeten zeggen; BEZUINIGEN.

• JB

Misschien een goed plan om op te stappen als je er zo voor staat.

Wat betreft de contributie , dan is het rode kruis wel wat voor je. Dan ben je nog profesioneler gekleed ook ! Dwingt welicht meer respect af. Ik heb nooit meegemaakt dat ik rot opmerkingen naar me hoofd geslingerd kreeg tijdens een ongeval.

Groetjes Joost.

• Marcel...FATE

Inderdaad….

als je geen zin meer hebt om bij de ehbo je zelf nuttig te maken voor de gezondheid van een ander als die je hulp nodig heeft dan moet je er mee stoppen…maar dan moet je niet zelf aan de kant gaan staan bleren als je de volgende keer op een evenement bent en je ziet dat er wat aan de hand is…probeer gewoon jezelf nuttig te maken en beschouw het eventueel “redden” van het slachtoffer als een beloning en denk niet alleen aan geld…tuurlijk moet het gebruikte materiaal vergoed worden maar maak er geen betaald “werk” van…

groetjes Marcel

• Bets

Hoi Sjors,

Kan me voorstellen dat je zo reageerd. Zo heb ik zelf ook gereageerd. Posten en geen of nauwelijks een vergoeding. Veel vrije tijd opofferen voor de vereniging en nog gemopper op de koop toe.

Denk dat je goed moet nadenken hoe nu verder. Volgens mij ben jij een EHBO-er in hart en nieren en het zal moeilijk zijn om rigoreus te stoppen.

Denk er nog eens over. Posten is geen verplichting. Post alleen als je het leuk vind. En als je post bij commerciële evenementen, vraag dan ook een passende vergoeding. Geen passende vergoeding, dan is het helaas pindakaas voor de aanvrager.

Hopelijk blijf je wel EHBO-er al is het alleen maar voor je naasten. Ook zij hebben misschien eens je hulp nodig.

Groetjes

Bets