bloedneus

• anja

graag zou ik willen weten wat ik kan laten doen om een kwaal die geregeld terugkomt te laten verhelpen.ik werk in een gekoelde werkruimte en krijg geregeld zomaar ineens een bloedneus.dat is erg vervelend omdat het ineens zo komt opzetten.heeft iemand raad of weet je wat er door en huisarts aan gedaan kan worden. groeten.

• Ambu chauf

Hallo Anja,

Je moet als dit vaker voorkomt en met grote hoeveel heden dit laten beoordelen aan een huisarts. die kan je door sturen naar een KNO arts en die brand het eventueel dicht.

sterkte

• Barbara

wellicht heb je een slechte stolling… misschien moet je je stolling eens laten bepalen door middel van een bloedonderzoek. je kan hiervoor een verwijzing krijgen van de huisarts, en als je stolling inderdaad slecht is is het verstandig hier medicijnen voor te krijgen of de oorzaak te laten onderzoeken. sterkte, barbara

• Ambuchauffeur

Hallo Anja,

Laat inderdaad even je HB prikken. Dit kan wel gewoon bij de meeste huisartsen. Heeft te maken met de stolling van je bloed, maar niet met de bloedvaten in je neus. Ga inderdaad even langs de kno-arts die schroeit het zo even voor je dicht. Mocht het op de werkvloer gebeuren doe dan een klein beetje adrenaline op een watje en stop dit in je neus. Adrenaline verkleint de bloedvaten waardoor je bloedneus meteen stopt. Groeten G.

• jannes

mensen die spontaan uit hun neusbloeden onder normale omstandigheden moeten dit opnemen met de huisarts. Kan mogelijk onderhevig zijn aan andere problematiek dan waaraan jij denkt.