EHBO Diploma

• Mario

Vraagje aan iedereen die dit leest.

Wat vinden jullie van het nieuwe diploma wat uitgerijkt wordt.

Wat ik persoonlijk erg vreemd vindt is dat REANIMATIE niet meer apart staat vermeld op het diploma, omdat het er gewoon bijhoord?,en verbandleer wel.

En dat terwijl niet iedere EHBOér zijn/haar aantekening reanimatie heeft.

Groet,

mario.

• Tim Smeets

Beste Mario,

In de nieuwe opleiding hoort de reanimatie er gewoon bij. Dus voor nieuwe EHV-ers

(eerstehulpverleners, was voorheen ehbo-er) is er geen probleem.

Bij de verlenging van het Diploma Eerste Hulp, zoals het voormalige eenheidsdiploma nu heet, moet volgens de eindtermen van hst. 4 (stoornissen in de bloedsomloop) een EHV-er een stilstand van de bloedsomloop kunnen herkennen en vast kunnen stellen en bij een vastgestelde stilstand starten met reanimeren.

Hieruit maak ik op dat iemand zonder reanimatie-aantekening, zijn diploma dus niet meer kan verlengen, of op het diploma komt te staan dat hij GEEN reanimatie heeft. Dit is een eigen mening geen feit.

hopelijk heb je hier wat aan.

Groetjes

Tim Smeets

• Mario

Bedankt voor deze info Tim. Ik weet nu in iedergeval hoe het zit.

Mario

• linda

iedereen die geen reanimatie heeft gehaald krijgt ook geen diploma maar een certificaat. Want bij het examen hoort reanimatie erbij dus wordt dit niet meer appart vermeld.

Linda

• Tim Smeets

En bij de verleningen van voor de nieuwe lesstof (23e druk en eerder)?

Wordt dit dan ook omgezet naar een certificaat?

groet

Tim Smeets

• Jeannette

Hoi,

Op het Eenheidsdiploma staat reanimatie niet (meer) apart vermeld omdat het een standaart onderdeel is geworden (al enige jaren) van het diploma.

Als je je reanimatie aantekening hebt, dan krijg je dus nu een diploma waar het niet meer opstaat maar automatisch bij inbegrepen is.

Voor de enkele diploma's die nog circuleren zonder reanimatie aantekening is er ook geen probleem. Ook deze worden verlengt. Bij het Oranje Kruis houden ze wel bij welke diploma's mét en zonder reanimatie zijn. Dus als je als vereniging van iemand wil weten of het diploma compleet is kan het daar nagevraagd worden. Alle diploma's die beginnen met het nummer 99……. hebben het reanimatiedeel standaard erin zitten.

Alleen als mensen examen doen, en (om gezondheidsredenen ofzo) geen reanimatie kunnen doen krijgen geen diploma maar een certificaat met daarop de onderdelen die zij wel beheersen.

• hans

een of twee jaar geleden was hier al spraken van

toen kon de gene die de reanimatie ge dan had bij de hart srichting overlaten schrijven naar het eenheids diploma

maar of dat nu nog kan weet ik niet

dat zou je moeten informeren bij het oranje kruis