plastic handschoenen

• M Havens

Is het verstandig of verplicht om plastic handschoenen te dragen bij het behandelen en verbinden van wonden waar bloed uitkomt?

Garaag uw reactie of antwoord.

• JB

Het is zeker weten verstandig , maar of het verplicht is een tweede. Als je bent aangesloten bent bij de rode kruis of de EHBO ver. , hebben die hun eigen regels erover. Ik zou het zoizo altijd handschoenen aandoen omdat het niet prettig is andermans bloed aan je handen te hebben en het ook niet echt fris is. Daarbij komt het HIV of hepetitus verhaal.

Ik hoop dat je hiermee wat kunt

Groetjes

• peter h

Uiteraard is het verstandig. Echter, het vraagt ook wat oefening. Gewoon een aantal keren de hanschoenen aantrekken op de oefenavond en een verbandje gaan draaien.

Bedenk echter wel dat je niet altijd met handschoenen in je zak loopt als er wat gebeurt.

Peter

• bas

hoi

ik kan maar een tip geven DOE ALTIJD HANDSCHOENEN AAN ik zelf ben voor verpleegkundige aan het leren en we krijgen zo vaak te horen als je met lichaamsvocht in aanraking komt doe handschoenen aan

• John

Tip: Bestel de folder eerste hulp en infectieziekten eens bij Het Oranje Kruis.

• hans

Zo veel als het kan je hand schoenen aan.

Zorg wel voor goed passende want als ze te groot zijn kan je moelijk verbinden.

en oefening baad kunst.