EHBO tijdens uitvaart Juliana

• Arie

Waar ik benieuwd naar was: wie regelt de EHBO langs de route a.s. dinsdag. Ik bedoel voor evt. flauwvallende militairen die uren op hun benen staan en zo? Regelt Defensie dat zelf of doet de GGD dat of Rode Kruis?

• Nils

Arie schreef:

>

> Waar ik benieuwd naar was: wie regelt de EHBO langs de route

> a.s. dinsdag.

Ik veronderstel het Bureau GHOR

(Zie voor uitleg over Bureau GHOR enkele topics eerder, onderwerp “Hulp bij regionale rampen”)

> Ik bedoel voor evt. flauwvallende militairen

> die uren op hun benen staan en zo? Regelt Defensie dat zelf

> of doet de GGD dat of Rode Kruis?

Defensie heeft een eigen medische dienst met eigen artsen, verpleegkundigen en ambulances. Gezien het grote aantal militairen zal die medische dienst zeker ergens aanwezig zijn. Maar er zullen langs de route denk ik wel meer hulpdiensten zoals de GGD en Rode Kruis aanwezig zijn die indien nodig zullen ingrijpen, voor militairen en publiek.

• Remroof

Het landelijk bureau van het NRK regelt de Eerste Hulp langs de route. Uiteraard onder de regie van het GHOR Haaglanden. Op strategische plaatsen zullen ambulances neergezet worden.

Remroof

• Nils

En wat het flauwvallen van militairen betreft: matenhulp!

• hans

ze zijn toch wel wat gewend zeker?

of vallen ze echt snel om?

• Nils

Ik meen mij nog te kunnen herinneren dat een jaar of wat geleden, ik meen met prinsjesdag of een of ander huwelijk, het die dag aardig warm was en ze bij bosjes omvielen. ze zijn wel wat gewend, denk ik ;-)