Verstuikte enkel!

• John

Hoi allemaal,

Zaterdag moet ik examen doen voor eerstehulpinstructeur. Mijn onderwerp is een verstuikte enkel. Nu mijn vraag over het drukverband:

Als de zwelling aan de buitenzijde van de enkel zit. Begin je natuurlijk op de voet bij de tenen, maar leg je het begin van de ideaalzwachtel aan de zwelling zijde (kleine teen) of aan de binnenzijde van de enkel (grote teen)?

Of maakt het niet meer uit?

Ik hoor van jullie.

gr, john

• peterh

Hoi John,

het antwoord is dat je onder de voet richting zwelling/verstuiking gaat. Dus tegen de manier in waarop de verstuiking heeft plaatsgevonden.

Maarre: is het een beginnerscursus? want dan hoef je geen verband aan te leggen volgens de 24e druk. Alleen koelen en hooghouden…..

Succes in ieder geval.

Peter H

• John

Hoi Peter,

Bedankt voor je antwoord.

Het is voor een opleidingscursus module Verbandleer en Kleine ongevallen.

gr, john

• John Kristelijn

Hoi John,

Ik wens je zaterdag veel succes. Ik weet wat je voelt want ik ben ook bezig aan de opleiding Instructeur Eerste Hulp en doe zaterdag 5 juni examen.

Zet hem op, zaterdag.

John Kistelijn

Tilburg

• John

Hoi John,

Ik wil je alvast sterkte wensen bij het voorbereiden van je examen, daarbij wens ik je alvast heel veel succes op zaterdag 5 juni.

gr, john

• John

Hoi John,

Door de examenspanning ben ik je vergeten te bedanken.

Nogmaals bedankt en ik zal zeker mijn best doen.

Jullie horen nog of ik geslaagd ben.

gr, john

• linda

Als de verstuiking aan de buitenzijde zit begin je vanbuiten naar binnen want dan duw je de zwelling naar de wreef en niet naar de voetzool.

Succes met het examen.

Linda

• kadertje

john,

het maakt niet uit waar je begint met een druk verband.

let alleen op dat je in je rol kijkt.

succes zaterdag,

gr. kadertje