INSTRUCTEUR EERSTE HULP

• su

WIE HEEFT KAN ONS IETS MEER VERTELLEN OVER HET EXAMEN VAN

HET ORANJEKRUIS MET BETREKKING OP INSTRUCTEUR EERSTE HULP.

WIJ DOEN DEZE OPLEIDING EN MOETEN BINNENKORT EEN EXAMEN AFLEGGEN.AANGEZIEN WIJ NIET VEEL WETEN HOE HET DE ANDERE GROEPEN IS VERGAAN VRAGEN WIJ OF JULLIE IETS KUNNEN VERTELLEN OVER HET EXAMEN

• John Kristelijn

Hoi,

Ik kan je helaas nog niet vetellen hoe het examen voor Instructeur Eerste Hulp gaat, want onze groep doet 5 juni examen.

Wel kan ik je vertellen hoe het examen voor Instructeur Jeugd B ging, dat is ongeveer te vergelijken met dit examen.

Je had je eigen opdracht vooraf gekregen en je moest daarvoor een compleet lesschema inleveren in 4 voud met bijlagen enz. Er werd gezegd welk stukje les je moest geven. Ook moest je allerlei handelingen verrichten op Eerste Hulp gebied.

Steeds kreeg je vooraf een half uur de tijd om met de Lotus door te spreken wat je van hem/haar wilde of verlangde. Eventueel snel nog een keer de handelingen oefenen kon ook. Daarna ging je naar binnen om je ‘les’ te geven. Zo kwam iedereen aan de beurt. Steeds miste je dus een stukje van andermans les als jij aan het voorbereiden was. Al met al duurde het op deze manier een hele dag. Tussendoor hebben we ondanks de zenuwen nog heel wat gelachen.

Veel succes en laat even weten wanneer je op moet en ook als je geslaagd bent. Alvast heel veel succes, want ik weet hoe je je voelt.

John Kristelijn

aankomend Instructeur Eerste Hulp

• Frank

Hoi , ik kan je wel iets vertellen over het examen. Ik heb net het laatste gedeelte afgelegd met gelukkig goed gevolg.

Het eerste examen bestaat uit 5 stations, bij ons bestonden deze uit: vergiftigings slachtoffer, een snijwond aan onder been, een reanimatie( let vooral goed op de mondinspectie er stond bij ons een schaaltje M&Ms bij het s.o. en de circulatie), een s.o met een armbreuk, en als laatste een theorie test. lees vooral ook het instructeurs boek. er wordt gewerkt met een lotus en een examinator.

het didactische examen bestaat uit het voorbereiden van twee examenopdrachten die je toegestuurd krijgt indien je het eerste gedeelte met goed gevolg hebt afgelegd. Tijdens je examendag krijg je horen welke les je moet gaan geven. Daar krijg je een half uur voorbereidingstijd voor. De andere examenkandidaten zitten bij een andere kandidaat in de les en wisselen dus iedere keer van lokaal.

Je moet ongeveer 20 minuten van de les laten zien, de examinatoren bepalen waar je in je les moet beginnen. houdt je goed aan het 4 stappen model bij een opleiding en zet je cursisten aan het werk bij een herhalingsclub. Ik hoop je zo een beetje op weg geholpen te hebben en wens jullie groep heel veel succes

• su

hoi john.

hierbij laat ik je weten dat wij allemaal gezakt zijn.mijn god wat zwaar je mag geen fout maken dat blijkt wel uit het eind resultaat.

als het oranje kruis kader instructeurs wil hebben mogen ze eerst wel eens de

eisen bij stellen.

we waren allemaal erg nerveus want van de vorige groep waren er van de 14 personen 10 gezakt en wij nu ook met z`n 10e

eerlijk zou wezen een punten systeem want de een is sterker in iets dan de ander dan kan je zo aan je punten komen.

na ons kwam een andere groep daar van gingen ze allemaal voor de 2e of 3e keer op.

nou ja we gaan met z`n alle gewoon in september nog een keer

• Marie

ligt het aan de eisen of aan de opleiding/instituut. er zijn ook kandidaten die de eerste keer zonder problemen door de test heen komen.

• John Kristelijn

Gisteren, met goed gevolg examen gedaan voor instructeur Eerste Hulp.

Wat een zware dag was dat. Je wordt eigenlijk zenuwachtiger van je eigen docententeam dan dat je het al bent. Telkens als een kandidaat les had gegeven, en de evaluatie was geweest, kwam onze docent weer met aanvullende goed bedoelde tips. Echter, ik werd er gek van. Hoe moest het nou? Ik heb besloten gewoon mijn les te geven zoals ik voorbereidt had. En dat bleek te werken.

Van onze groep 12 cursisten, zijn er ELF geslaagd, nr. 12 mag/moet binnenkort haar presentatie (lesgeven) over doen.

Ik wens jullie allen veel succes in de toekomst. En let vooral op de kleine details en HOU JE AAN de 24e druk.

John Kristelijn