Hoi , ik kan je wel iets vertellen over het examen. Ik heb net het laatste gedeelte afgelegd met gelukkig goed gevolg.
Het eerste examen bestaat uit 5 stations, bij ons bestonden deze uit: vergiftigings slachtoffer, een snijwond aan onder been, een reanimatie( let vooral goed op de mondinspectie er stond bij ons een schaaltje M&Ms bij het s.o. en de circulatie), een s.o met een armbreuk, en als laatste een theorie test. lees vooral ook het instructeurs boek. er wordt gewerkt met een lotus en een examinator.
het didactische examen bestaat uit het voorbereiden van twee examenopdrachten die je toegestuurd krijgt indien je het eerste gedeelte met goed gevolg hebt afgelegd. Tijdens je examendag krijg je horen welke les je moet gaan geven. Daar krijg je een half uur voorbereidingstijd voor. De andere examenkandidaten zitten bij een andere kandidaat in de les en wisselen dus iedere keer van lokaal.
Je moet ongeveer 20 minuten van de les laten zien, de examinatoren bepalen waar je in je les moet beginnen. houdt je goed aan het 4 stappen model bij een opleiding en zet je cursisten aan het werk bij een herhalingsclub. Ik hoop je zo een beetje op weg geholpen te hebben en wens jullie groep heel veel succes