oke een leuke uitleg maar ik als lotus vind het behoorlijk ingewikkeld,
mijn kader heeft daar een grappig trucj voor gevonden waarmee je een ingeklapte lang zoals op de tekening staat aangegeven op de bovenstaande pagina heel leuk en begrijpend kunt demonstreren.
men neemt een plastic fles waar eerst spa blauw of dergelijke in heeft gezeten.
ergens onderaan een beetje aan de zijkant maakt men een gaatje ter grootte van een cent.
men pakt een ballon. zorg dat deze ballon aan de bovenkant van de fles komtt te hangen. de ballon moet zo hangen dat je hem in de fles op kunt blazen met het tuitje dus naar boven.
als je de ballon in de fles hangt moet je de randjes van het tuitje om de rand van de fles heen buigen waar normaal de dop op zit zo dat als je lucht in de fles/ballon wilt blazen alle lucht rechtstreeks de ballon in gaat.(ik hoop dat het duidelijk is)
het verhaal luid als volgt.
De fles is onze borstkast en de ballon is onze long. houd met 1 hand het gaatje in de fles goed dicht en blaas de balln op(als je het gaatje van de fles goed dicht hebt hoef je de ballon van de bovenkant niet dicht te knijpen de lucht blijft er gewoon inzitten), zo kun je goed zien dat het een uitgezetten long is groot zoals hij behoord te z\ijn. door een gat/wond in onze borst komt er lucht in onze borstkast, nu laat je je hand los en is er dus een gaatje in de borst. (dat gat in de fles dus) op het moment dat jij lucht toe laat in je fles door middel van dat gaatje dan loopt de ballon leeg, net zoals aangegeven staat op de bovenstaande tekening.
suces ermee en laat even horen hoe het gegaan is.
groetjes lotusje