Intructeur Jeugd Eerste Hulp (EHBO) B

• Tim Smeets

hoi allemaal,

Enige tijd geleden heb ik in Roermond een bijscholingscursus gevolgd voor (aankomende-) Instructeurs Jeugd Eerste Hulp A. Hiervoor ben ik “geslaagd”.

Als vervolg op deze cursus kun je deelnemen aan de opleiding tot Instructeur Jeugd Eerste Hulp B.

Via het Oranje Kruis heb ik inmiddels informatie over deze cursus ontvangen. Toch wil ik ook van andere meer weten over deze cursus.

Alle info is welkom. Mag ook via de mail.

Alsvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Tim Smeets

Instructeur Jeugd Eerste Hulp A

Rode Kruis Weert e.o.

• John Kristelijn

Hoi Tim,

Leuk dat je de cursus voor Instructeur B wilt gaan volgen. Ik heb dat ook gedaan. Wel moet ik je zeggen dat de cursus voor instructeur B een stuk pittiger is dan die voor instructeur A. Met het diploma instructeur B ben je bevoegd om Jeugd A en Jeugd B op te leiden en examens af te nemen voor het Jeugd A-diploma. Ik zat bij een van de twee pilot groepen voor de cursus instructeur B. Een groep in het noorden van het land en onze groep in het zuiden. Het waren 13 lessen van 3 uur om de 14 dagen in Utrecht.

We hebben er heel veel geleerd en hebben ook veel lol gehad.

Zaterdag 5 juni mag ik op voor het examen dat een aanvulling is op de instructeur B cursus. Als ik slaag mag ik me Instructeur Eerste Hulp noemen.

Als je meer wilt weten mag je me wel mailen.

Groetjes, John Kristelijn