medische vragen

• Jim

Met grote verbazing lees ik de diverse vragen op dit prikbord over splinters, gebroken ledematen en zelfs besneden kinderen. Wie verzint het nu om dit soort vragen op een ehbo prikbord te zetten! Ga toch gewoon naar je huisarts of bel hem op! De assistente van de huisarts kan prima adviezen geven. Als ik de antwoorden op de vragen en de adviezen die erbij vermeld worden lees, vind ik dit LEVENSGEVAARLIJK!!! Mijn advies: GEEN medische vragen over kwalen en pijntjes, daarvoor is de huisarts!

• Tonnie

Jim daar ben ik het helemaal mee eens!

• Anna J.

Wat is je beroep eigenlijk Jim?

• jasper

meestal, als ik reageer, doe ik dat met een zelfde reaktie als jou. Prima statement Jim!

• JB

Maar hoe kunnen wij die mensen er van weerhouden dat soort vragen op dit prikbord te zetten ?? Ik sta inderdaad ook weleens versteld wat voor vragen er binnen komen.

Maarjah het zijd zo.

Groetjes

• pleeghaas

Ik ben het eens met je Jim,

Je kan het helaas niet voorkomen dat mensen dit soort vragen stellen.

Er zitten 2 kanten aan,

1. een verantwoording bij de vraagsteller(ster) misschien opzoek naar mensen die en zelfde situatie hebben gehad.

2. de antwoorder(ster) Geef een advies wanneer je er echt iets van weet, praat niet in het wilde weg en probeer zeker géén diagnose te stellen!

• Tjeerd

> Met grote verbazing lees ik de diverse vragen op dit prikbord

> over splinters, gebroken ledematen en zelfs besneden

> kinderen. Wie verzint het nu om dit soort vragen op een ehbo

> prikbord te zetten! Ga toch gewoon naar je huisarts of bel

> hem op! De assistente van de huisarts kan prima adviezen

> geven.

Dat is toch een, met alle respect, doodgewone doktersassistente die verder geen enkele medische achtergrond heeft? Haar (of zijn) advies zal net zo veel waard zijn als dat van een EHBO'er.

> Als ik de antwoorden op de vragen en de adviezen die

> erbij vermeld worden lees, vind ik dit LEVENSGEVAARLIJK!!!

> Mijn advies: GEEN medische vragen over kwalen en pijntjes,

> daarvoor is de huisarts!

De huisarts? Waarom wordt die dokter toch door zoveel mensen als een soort Superman beschouwd? De kwaliteit van huisartsen is helemaal niet zo geweldig, integendeel.

• Sammy

Tja Tjeerd,

De kwaliteit van de adviezen van een huisarts zijn toch nog altijd veel beter dan de onzin die ik hier vaak lees! Huisartsen zijn zeker geen supermensen maar weten wel meer dan de gemiddelde E.R.-live kijker die hier probeert zijn pseudo-kennis voor waarheid te verkopen! Gelukkig lees ik hier ook nog wel gezonde reactie's! :-)

Gr. Sammy…

• Jim

De doktersassistente handelt meer dan de helft van alle telefonische vragen ook telefonisch af. De kennis van een huisarts en EHBO-er kan je vergelijken met de kennis van een Formule 1 monteur met een 1e jaars leerling automonteur. De arts weet dus bijzonder veel, de ehbo-er heel weinig.

• Jim

Ambulancepleeg.