te weinig....?

• Marcel 19

Bij deze ff een vraagje…

Wij moeten zondag een dienst draaien bij een groot evenment met als top ongeveer 30.000 mensen. hie staan wij met 10 EHBO-ers…nou is mijn vraag aan jullie….is dit te weinig..? wij krijgen niet de beschikking over meer personeel…wel staan er continu 2 ambu's bij de post waarschijnlijk….maar voor een groot terrein en 30.000 mensen vond ik 10 man een btje aan de geringe kant…dus graag jullie mening hier over…

alvast bedankt…

• johan

Hoi Marcel,

Dit is zeer zeker te weinig. Normaal is het zo dat er ongeveer 1 eerstehulpverlener moet zijn op 50 personen. Dus tel maar uit hoeveel er in totaal nodig zijn.

Wat dan bij mij ook direct een vraagteken oproept, hoe is het mogelijk dat er voor zo'n aantal personen met zo weinig hulpverleners een vergunning is afgegeven om het evenement te houden.

m.v.g Johan

http://ehboforum.nl

• jasper

1 hulpverlener per 50 personen is niet een standaard. Het ligt aan het soort evenement, de te verwachten gezondheidsrisico's en nog veel meer zaken. Er worden evenementen van 50.000 personen gedraaaid door teams van 30 man en dat kan prima.

grt jasper

• Stefan

Er is een richtlijn van 2 hulpverleners op 750 man, iedere 750 man ekstra komt er 1 hulpverlener bij.

Let wel dit is slechts een richtlijn. Ga na wat voor evenement het is, gaan ze vogeltjes kijken of rugbyen?

Staan ze op 50 m² of op 10 km²

Dit zijn allemaal factoren die de grote van je inzet kunnen bepalen.

Als wij een evenement hebben bekijk ik de risico's van het evenement en de grote van het terrein. Ook het aantal deelnemers en/of toeschouwers.

• Marcel 19

het ging hier om een open dag bij een voetbal club uit de eredivisie…

het is allemaal wel goed gegaan op een paar serieusere dingen na…maar geen grote inzetten of zware gevallen….toch bedankt

• pleeg

+ twee ambu's lijkt me meer dan voldoende.

• Gina

Ben het helemaal met stefan eens, En let daar op vooral het risico.

Wij hebben laats een evenement afgezegd ,daar de organisatie niet wou voldoen aan het aantal hulpverleners. Wij kwamen op 12 hulpverleners uit, en zij op 2 is ook nog een risico evenement.

De organisatie heeft aangedrongen bij ons dat het van de gemeente maar twee hulpverleners aanwezig hoefde te zijn.Maar wij houden vol aan twaalf.

Dus geen evenement voor ons.