Intoxicatie

• Ginger

Hallo,

Wat doe je met iemand die teveel Whiskey heeft gedronken? Deze man was niet aanspreekbaar, en lag op de grond. Moet je er van uitgaan dat dit door de Whiskey komt of kan er wat anders aan de hand zijn. Hij lag naast zijn fiets en had geen uiterlijke verwondingen… Graag uw mening/ gedachten hierover…. Bedankt!

• Tim Smeets

Hoi Ginger,

Gezien je vraagstelling ga ik er van uit dat je geen (of net een) diploma eerste hulp hebt.

Als er naast een persoon een fles ligt met alcoholische drank, KAN alcohol een oorzaak zijn van het letsel. Er KAN dus ook een ANDERE oorzaak zijn.

Wanneer er gewerkt wordt volgens het beanderingsschema verleen je altijd de juiste eerte hulp. Het beanderingsschema vindt je op de site van Het Oranje Kruis: www.ehbo.nl/24stedruk.htm#benaderingsschema.

Indien je geen diploma eerste hulp hebt, kun je eens overwegen een cursus te volgen. Je weet immers maar nooit wanneer die kennis nodig is.

Hopelijk heb je wat aan mijn anwoord.

Groetjes

Tim Smeets

Rode Kruis Weert

• bianca

Beste Ginger,

Het lijkt wel of jij hiervan nog niet zo veel kaas hebt gegeten. Je kan het SO het beste benaderen vanaf de gezichtszijde (dan kan je nl gelijk constateren of deze uit de bek stinkt en enige afstand gewenst is). Wanneer je het SO weer overeind hebt geholpen zou je kunnen aanraden voortaan ijsklontjes in de Whisky te doen, omdat daarmee het risico dat je van de fiets valt minder zal worden (je blijft dan sneller met je gat stijf bevroren aan het zadel). Ook is het mogelijk de Whisky te mixen met een goud-gele frisdrank waarvan me naam even ontschoten is, maar misschien kan iemand anders me even aanvullen.

succes Bianca

• Ginger

Ik probeer hier serieuze reacties te krijgen. Jammer. Ik mis toch een stukje “wederzijds respect”. (Gisteren een praatsessie hier over gehad)…

• blue

Bericht voor Ginger en Biana, get a life!!

>

>

• Pleeghaas

Beste Ginger,

Je kan er niet meteen vanuit gaan dat het door de wiskey komt, er kan ook een andere vloeistof ingezeten hebben en wie weet zat er niet meer dan een bodem in de fles. Ga altijd uit van het ergste zeker als leek zijnde.

Er kan makkelijk wat anders aan de hand zijn, maar daarnaast kan een alcohol intoxicatie ook levensbedreigend uitpakken.

Controleer ABC, en schakel bij geen reacties deskundige hulp in, zij stellen de diagnose en jij bent ingedekt.

Groeten pleeghaas

• hans

dit gaat weer nergens over

• jannes

heel correct. Niets is wat het lijkt. Ga altijd van het ergste uit. Ga als EHBOer altijd alle mogelijkheden na. ABC. Kort geleden zag ik nog een nieuwsflits waarbij de politie een man overbracht naar het bureau, nadat hij op straat tot twee maal 112 had gebeld omdat hij zich niet goed voelde en steeds flauw viel en war taal uitsloeg. De ambulance kon hem niet vinden. Deze man zag er volgens politie onverzorgd uit en werd als alcohol abuses ingerekent. Bleek deze man na een poos in de cel toch een acute lymfatische leukemie te hebben waardoor hij steeds weg viel.