Hallo allemaal,
Vandaag hoorde ik van een collega iets geks:
Bij een voetvalwedstrijd in Weert (Lb) tussen twee jeugdteam's werd een jongen ten val gebracht door een sliding. Hierdoor kwam hij ongelukkig terecht.
Na zijn val klaagde de jongen over pijn in zijn heup. Hij kon zijn been niet meer bewegen. De begeleider van zijn team is EHV-er. Toevallig was er een moeder, die huisarts is in Herkenbosch (ook in Lb), van een tegenstander ook aanwezig. Samen hebben zij de eerste hulp verleent.
Vanwege de klachten die het slachtoffertje had, hebben ze de ambulancedienst gebeld. Van de centralist kregen ze te horen dat als de situatie niet zo ernstig was, wie dan voor de kosten van het komen van de ambulance op zou draaien. Er was overigens goed gealarmeerd.
Nu hebben ze met veel moeite en vooral heel veel pijn de jongen in een auto gekregen en hem naar het ziekenhuis gebracht. Hier bleek de jongen, zoals al werd vermoed, een gebroken heup te hebben.
Vanwege een eerder voorval in de wedstrijd moets de zoon van mijn collega naar de huisartenpost (wegen een hersenschudding wat later bleek). Daar vertelde ze over de andere jongen. Nu heeft de weekend arts een aanklacht ingedient wegens het niet laten rijden van de ambu in dit geval.
Graag een reactie op dit bericht. Ook van ambu-personeel a.u.b.
De details zijn mij niet bekent.
Gr.
Tim Smeets