vissegraat

• Sarah

Mijn vriend heeft vanmiddag bij het squashen zijn linker enkel omgeslagen (hij zette zijn voet tegen de muur in plaats van op de grond…). Op de plek waar het bot een beetje uitsteekt (aan de buitenkant van de voet) zit nu een dikke bult.

Ik heb net bij de apotheek een zwachtelverband gehaald (ze hadden alleen maar van 8 cm.). Nu kan ik alleen nergens vinden hoe je dat verband ook weer om moet doen (de vissegraat). Ik ben eigenlijk op zoek naar foto's/plaatjes op internet.

Kan iemand mij helpen?

Groetjes van Saar!

• JB

Je zegt letterlijk : op de plek waar het bot een beetje uitsteekt. Zou je dan niet is naar een arts gaan ?

suc-6 JB

• Sarah

De dokter zal er niet veel aan hebben als ik kom, aangezien mijn vriend met de knobbel zit en niet ik ;-). Maar eigenwijs als hij is luistert hij niet en blijft er stug bij dat het allemaal wel mee valt. Want denk maar niet dat het woord dokter nog niet is gevallen/ Ik moet zeggen dat de bult ook al een stuk geslonken is sinds vanmiddag. En hij loopt er gewoon op (let wel; hij heeft 2 paracetamol op).

Hij heeft wel gezegd dat als hij er morgen nog last van heeft hij de dokter zou bellen, ik ben benieuwd……

• JB

Jah dat ben ik ook wel. In mn vorige posting bedoel ik natuurlijk jou met je vriend;)

Groetjes JB

• Sarah

HoiHoi!

Hahaha, ik had 'm wel door hoor. Af en toe een beetje bij de hand doen.

Mijn vriend heeft toch maar een afspraak gemaakt bij de huisarts. Over een uur gaat hij erheen. Ik ben benieuwd!

Ik laat nog wel weten wat de dokter zegt.

Groetjes!

• Sarah

Volgens de dokter is het een verstuikte enkel….weten we dat ook weer ;-)

Doei!

• JB

Gelukkig maar dat het mee viel.

:D

• hans

maar goed nu nog de vissegraat is hoogst waarschijnlik uit boekdruk 15 .

nu zijn we beland bij boekdruk 24

dus de vissegraat komt niet meer voor in het verbandleer dacht ik zo.

• peter h

na de slag om de hiel volgt een slag boven de hiel, vervolgens onder de hiel, weer boven, weer onder en vervolgens boven afmaken.

Niet helemaal visgraat, met de verbandjes met de rode streep, maar het lijkt er wel op…

greetz,

Peter

• ehbo-er

Het visgraat patroon maakt het mogelijk om met een niet elastische zwachtel toch de contouren van de ledemaat te volgen. zoals gezegd leven we nu in het tijdperk van de ideaal zwachtel. Daar kun je veel mee doen maar geen visgraatverbanden aanleggen. . Omdat de zwachtel speling heeft, ligt hij zo uit zijn verband.