gifzuiger

• ghita

Bij een evenement van 11 dagen deze zomer heeft ons EHBO-team zo'n 250(!) wespensteken behandeld. We gebruikten daarbij een gifzuiger. Maar we hadden allemaal het idee dat het niet echt werkte. In een enkel geval kwam er wat vocht uit de prikwond. Maar verder zagen we niet echt iets gebeuren. Misschien groeit een prikwond heel snel dicht, waardoor er geen gif meer uit te zuigen is na 30 seconden? Wat denken jullie? Heeft een gifzuiger echt zin?

• Anne

Hallo Ghita,

Wat voor een gifzuiger was het. Zelf gebruik ik aspivenin deze heeft een goeie zuigkracht. Er zijn ook gifzuigers op de markt van rond de 3 euro. In de aktie verkrijgbaar bij o.a. Blokker en Trekpleister. Wat mij bij deze gifzuigers opviel was dat de zuigkracht lang niet ze sterk was. Ook is het wat je al zegt dat de wondjes klein zijn en snel dicht zijn. Wil je ze gebruiken moet je er snel bij zijn. 250 slachtoffers met 250 wespensteken dat is in ieder geval een goede test. Ben dus wel benieuwd wat voor een gifzuiger het was.

Groeten Anne

• marcel

De zuigkracht is wel vele malen groter door met de mond uitzuigen maar of het werkt volgens deskundige (nationaal vergiftiging centrum ) niet. Persoonlijk nog geen ervaring mee.

• peter

hallo,

ik heb niet de ervaring van 250 stekn, maar wij gebruiken de aspivenin. Vaak zie je een miniscuul druppeltje naar buiten komen, maar ja, hoeveel spuit een wesp nu eigenlijk in.

Over het algemeen zijn de pijnklachten wel heeeeel snel weg. Gisteren nog 4 achter elkaar, bij kinderen in de leeftijd van 2-4 jaar. Huilen wel snel over, en je zag later ook zo goed als geen zwelling.

Maw, ik heb goede ervaringen.

greetz,

Peter

• marco

Beste mensen,

Voordat deze discussie weer opnieuw gevoerd gaat worden, zie eerdere discussie hierover op dit prikbord. Conclusie: ze werken niet! Jammer voor de fabrikanten. Maar zoals gezegd: lees de discussies en je weet het.

groetjes,

Marco, ambulanceverpleegkundige.

• ghita

Ow, ik wist niet dat deze discussie al eens gevoerd was. Maar goed, dat ze niet werken dacht ik eigenlijk ook al.

• Anne

marco schreef:

>

> Beste mensen,

>

> Voordat deze discussie weer opnieuw gevoerd gaat worden, zie

> eerdere discussie hierover op dit prikbord. Conclusie: ze

> werken niet! Jammer voor de fabrikanten. Maar zoals gezegd:

> lees de discussies en je weet het.

>

> groetjes,

>

> Marco, ambulanceverpleegkundige.

Kun je vertellen waar ik deze discussie vinden kan ben er wel in geintresseerd. Ik heb proberen te zoeken met de zoekfunctie op “gifzuiger”en “aspivenin” maar kan niets vinden dan deze discussie. Ben alle discussies terug gaan lezen maar kan tot 1,5 jaar terug niets terug vinden.

groet Anne

• marco

Kijk even op het prikbord van de ambulance, staat hij ook, wel een tijdje geleden hoor.

groetjes, Marco.

• Anne

Heb de discussie op ambulance prikbord gevonden, bedankt voor de tip. maaruh daar waren ze over het algemeen wel positiev!

groeten Anne

• peter h

Hoi Anne,

zoals eerder geschreven, ben ik ook positief. In mijn werk als kaderinstructeur kom ik ook veel artsen tegen . 1 van die artsen is zelf allergisch voor wespensteken, maar ook zeer positief over de Aspivenin.

groet,

Peter H