tip

• hetty

Als jullie als kader of als cursist straks de module wandelletsels gaan doen, dan moet je een blaar afplakken.

Als oefenmateriaal kun je dat bij een mede cursist doen, maar pijnlozer is een been van een etalagepop.

Als je de techniek beheerst kun je dan wel bij een mede cursist oefenen.

Groeten Hetty.

• Anne

Ik ken de module wandelletsel niet en zeg ik nu iets wat wel behandeld wordt. Ik heb voor het Rode Kruis bij diverse wandelevenementen hulp verleend. Voor het pijnloos verwijderen gebruiken wij wasbenzine. Deze maakt de lijmlaag week en verwijderen daardoor is minder pijnloos. Denk erom gebruik niet te veel en zeker niet op of in de buurt van de blaar. Maar dat is in het geval van oefenen toch niet van belang.

Groeten Anne

• hetty

Dat ben ik met jou eens, maar naar een paar keer oefenen, zal het de huid niet ten goede komen.

Het boekje is van het oranje kruis en heet; eerste hulp bij wandelletsel.

Nog bedankt voor de tip wasbenzine, dat is ideaal.

Groetjes Hetty.

• Tim Smeets

Hallo Hetty,

Dit is een zeer goede tip.

Die houden we er zeker in.

Groet,

Tim Smeets

RK Weert e.o.

• Druifje

Sterketr nog, dit boekje is in samenwerking met het NRK geschreven door mensen die veel ervaring hebben met de vierdaagse!

de meeste foto's die in deze uitgave staan zijn dan ook afkomstig van de vierdaagse!

mzzl, d'n druif

• Ad

Anne schreef:

>Deze maakt de lijmlaag week en verwijderen daardoor is minder pijnloos.

Dat zal wel niet kloppen.

Het verwijderen zal MEER pijnlozer zijn, of MINDER pijn doen!

Als het minder pijnlozer wordt, dan is de tip goed voor de SM'ers onder ons :)

• Anne

Sorry, je hebt gelijk en voor de SM'ers onder ons gewoon de wasbenzine direct aanbrengen op een open blaar werkt gegarandeerd. :-)

Ad schreef:

>

> Anne schreef:

> >Deze maakt de lijmlaag week en verwijderen daardoor is

> minder pijnloos.

>

> Dat zal wel niet kloppen.

> Het verwijderen zal MEER pijnlozer zijn, of MINDER pijn doen!

>

> Als het minder pijnlozer wordt, dan is de tip goed voor de

> SM'ers onder ons :)

• johan

Mogen we er dan ook nog een vuurtje bijhouden?

• hetty

hier een adres van een etalagepoppen bedrijf.

Hollands Wondere Wereld

Oostwoud

ook op internet te vinden.

veel oefenplezier.

groeten Hetty

• Ruud

Hallo,

Als ervaren rode kruis vierdaagse hv-er en instructeur ben ik het met het voorgaande natuurlijk eens.

Maar de doorgeprikte blaar kan nog beter met een dun laagje vette watten en een minimaal aantal slagen van een zelfhechtende zwachtel verbonden worden.

Voordelen: zacht voetbed, neemt geen vocht op, de blaar lokatie wordt daardoor niet hard na indroging (dus geen nieuwe druk plek), het verband zit niet te strak, het krult niet op en het belangrijkste het is er na 2 seconden zonder wasbenzine weer vanaf.

sucses

Ruud