Subsidie, hoe zit dat nu??

• Een EHV'er

Het valt mij op dat subsidie voor de ehbo enorm uiteenloopt. En zelfs het beetje dat je krijgt willen ze nu ook stopzetten. In dit pdf bestand komen Stompwijk en Voorburg aan de orde.

(http://www.leidschendam-voorburg.nl/Download/normen%20en%20taakstelling%20bijlage%202.pdf)

“De vraag of het beleidsmatig noodzakelijk is om ehbo te subsidieren, kan niet meer positief beantwoord worden.” en verder…“Eigen huisvesting om ehbo-werk te kunnen verrichten is niet noodzakelijk.”

Ik zit zelf in het bestuur van een ehbo vereniging. Ruim 300 leden met een subsidie van 2000 euro. Wij geven herhalingslessen en cursussen in een schoolgebouw. Hier betalen wij gewoon huur voor. Wij assisteren bij veel evenementen en hiervoor is materiaal nodig. Dit moet echter wel ergens opgeslagen kunnen worden .

Zo te merken vinden sommige gemeentes het niet nodig dat je een vaste ruimte hebt en wordt de subsidie stopgezet. En dan? Contributie flink verhogen en alles op de leden verhalen? Lijkt mij niet echt de oplossing.

Hoe zit dit bij andere verenigingen? Graag jullie ervaring en bevindingen.

• Anne

Zo dat verschilt zeker. Onze vereniging krijgt een subsidie van ruim 100 euro. Ook wij zijn bang dat we deze subsidie eens gaan verliezen. Wij huren op dit moment een ruimte van een school en deze wordt inderdaad door ons zelf betaald. Dit zou nooit kunnen van de subsidie die we krijgen.

Groeten Anne

• marcel

Ik ben zelf ook bestuurslid van een ehbo vereninging en hoort hiervan op

dat er vereningingen zijn die subsidi krijgen wij moet als zelf op hoesten van

huur tot op slag materiaal en doen dit door hulp te bieden bij actieviteiten.

wij vragen ook nog eens geen hoge contrubitie van onze leden en toch gaat

het goed bij ons al loop het aantal leden wel achter uit maar dat is overal.

als iemand me kan vertelen hoe wij aan zo subsidie kunnen komen hoor ik dag

graag vie dit forum.