Het valt mij op dat subsidie voor de ehbo enorm uiteenloopt. En zelfs het beetje dat je krijgt willen ze nu ook stopzetten. In dit pdf bestand komen Stompwijk en Voorburg aan de orde.
(http://www.leidschendam-voorburg.nl/Download/normen%20en%20taakstelling%20bijlage%202.pdf)
“De vraag of het beleidsmatig noodzakelijk is om ehbo te subsidieren, kan niet meer positief beantwoord worden.” en verder…“Eigen huisvesting om ehbo-werk te kunnen verrichten is niet noodzakelijk.”
Ik zit zelf in het bestuur van een ehbo vereniging. Ruim 300 leden met een subsidie van 2000 euro. Wij geven herhalingslessen en cursussen in een schoolgebouw. Hier betalen wij gewoon huur voor. Wij assisteren bij veel evenementen en hiervoor is materiaal nodig. Dit moet echter wel ergens opgeslagen kunnen worden .
Zo te merken vinden sommige gemeentes het niet nodig dat je een vaste ruimte hebt en wordt de subsidie stopgezet. En dan? Contributie flink verhogen en alles op de leden verhalen? Lijkt mij niet echt de oplossing.
Hoe zit dit bij andere verenigingen? Graag jullie ervaring en bevindingen.