even opnieuw pleisterspray

• Meedenkertje

Ik heb ook nog een vraagje over de pleisterspray. Ik ben namelijk allergisch voor pleisters. In eerste instantie waren het de papieren pleisters, maar sinds een recente operatie blijkt dat ook de gewone bruine pleisters problemen geven en niet zo zuinig ook. Nu, na vier maanden, is het litteken nog te zien van de ontsteking die het tot gevolg had. Het probleem zit hem blijkbaar in de kleefstof.

Mijn vraag is nu dus of de pleisterspray een oplossing zou zijn.

• peter h

Hoi meedenkertje.

Ik ben zelf geen voorstander van pleisterspray, hoewel er ook anderen zijn die er wel positief tegenover staan.

Bij pleisterspray sluit je de wond nagenoeg luchtdicht af, en moet de wond dus bijna steriel zijn om dan niet geinfecteerd te raken en mogelijk zelfs te gaan ontsteken.

Vanuit het ziekenhuis met pleisterspray werken kan m.i. wel.

Er zijn ook hypoallergene pleisters in omloop. Weet even geen merknaam uit m'n hoofd.

suk6.

Peter

• Jeannette

de allergie van de bruine kleefpleister wordt meestal veroorzaakt door de zink die in de lijmlaag zit.

Als je ook reactie's vertoont op de papierenpleister (leuko por) dan kun je eens proberen hoe het gaat met leuko-silk die is weer voorzien van een andere lijmlaag, en is bij veel mensen wel goed te gebruiken.

succes!

• vpk

leukosilk