hoelang geldig??

• Manon

In 2002 hebben ik en mijn man een EHBO diploma gehaald. In 2003 zijn we op herhaling geweest, maar afgelopen jaar niet.

Hoelang is dit diploma geldig?

Mijn man is gestopt omdat hij het voor zijn werk niet meer nodig had. Hij is vorig jaar begonnen bij een nieuwe werkgever in de uitvaart.

Hij heeft nu een hernia en kan waarschijnlijk dat werk niet meer doen omdat het te zwaar is.

Als hij geopereerd is, zou hij graag op de huisartsenpost willen werken als chauffeur, waar je wel een EHBO-diploma nodig hebt. Is dat diploma dan nog wel geldig, of moet hij weer een cursus volgen.

Hij heeft ook gewerkt als docent BHV, dus alles zit er wel heel goed in.

• hetty

Je diploma is 2 jaar geldig, maar je moet elk jaar herhalen.

Als je dit niet kunt , wil een vereniging je nog wel eens tegemoet komen en toch

je diploma verlengen.

Dit hangt af van de reden die jij opgeeft om niet te komen op de herhalingsavonden.

Vraag het na waar je het diploma gehaald hebt, en vraag ook naar de mogelijkheden om te herhalen.

• Jeannette

Manon,

Je diploma is, zoals Hetty aangeeft, 2 jaar geldig.

Voor het verlengen van je diploma moet je hebben laten zien dat je voor alle onderdelen die het diploma omvatten nog 'competent" bent.

Met andere woorden; als je je bij een EH vereniging of bij het Rode Kruis meld, dan kun je daar een test doen waaruit blijkt dat jij (en je man) alle kennis en kunde (nog) beheersen. Hiervoor hoef je dus geen lessen gevolgd te hebben.

Als je nog voldoende kennis en kunde beheerst kan je diploma verlengt worden.

succes

• RM

Hallo manon

Om je diplomna verlengt te krijgen moet je in twee jaar tijd een aantal

lessen volgens bij een vereniging. Ook is het mogelijk om bij te kort aan lessen

een compitentie test te doen. Bij deze test gaan ze na of je de stof nog beheerst.

Is dit het geval, dan word deze aantekening weer verlengt. Ook last ik je bericht dat jou wederhelft graag na zijn HNP ingreep wil gaan werken op de huisartsenpost

als chauffeur. Ik wens hem veel succes met het solliciteren na deze functie. Wel

heb ik een ding wat me in je verhaal opviel. Jouw wederhelft is instructeur, waarom deze vraag over de verlenging van het diploma .

veel succes en groeten van een hap-chauffeur en leerling verpleegkundige

in beverwijk

RM

• ehbo-er

Omdat voor de BHV docent het zelfde geld als voor de BLS - AED instructeurs (volgens ERC richtlijnen) geldt.

Het beheersen van de te onderwijzen stof en technieken.

Het beschikken over voldoende didactische vaardigheden om de.e.a. over te brengen.