Kaderinstructeur

• Frank v. S.

Beste EHBO'ers,

Ik ben sinds kort kaderinstructeur en geef les bij een EHBO vereniging in het Zuiden van het land.

Ik ben op zoek naar leuke lesonderwerpen of manieren om een les op te bouwen. Kortweg: Laat me meedelen met uw ervaringen als kaderinstructeur?

Alvast bedankt,

Frank

• John

Hoi Frank,

Gefeliciteerd met het behalen van het diploma Instructeur Eerste Hulp.

Kijk eens op de site van het Oranje kruis en dan met name bij de Eerste Hulp Insiders. Ga dan naar het spellenboek voor de jeugd.

Als je creatief bent kan je de spellen ombouwen naar het volwassen EHBO.

Zo heb ik het Efteling spel omgebouwd voor de volwassen. Ze vonden het een heel leuk spel wat voor herhaling vatbaar is.

Frank ik hoop dat je er wat aan hebt.

gr. John

• Elly

Hallo Frank

Ook ik ben sinds Juni Instructeur eerste hulp, mijn ervaring is dat veel van mijn cursisten het fijn vinden om zoveel mogelijk praktijk op te doen. Dit doe ik vooral in spel verband, b.v. door in spelvorm alle verbanden aan te leggen. Maar ook kun je zoals John al zei allerlei spelen vanuit die site goed bewerken tot een goed spel voor volwassen, let dan wel op dat je de 24e druk gebruikt. Ik hoor nogalles dat er best nog instructeurs de oude druk gebruiken.

Succes met je lesgeven.

Groetjes Elly

• ehbo-er

Ik heb er op zich geen moeite mee om lessen te delen, maar ik wil je wel waarschuwen dat het geven van gekregen lessen een gevaarlijke kant heeft. een collega van mij wilde een les geven over de vijf puinten. Of hij mijn sheets mocht lenen ? Dat mocht. Om vervolgens in de nesten te komen toen een sheet werd getoond en het stil werd omdat de sheet hem niets zei, terwijl hij zich wel kon herinneren dat ik er een heel goed verhaal bij had …..