Hoi wie heeft de t.v uitzending gezien van Vinger aan de pols.
Nederland 2 over reanimatie en het aed gebruik.
Ik persoonlijk vond het zeer interessant.
En heb er veel aan gehad.
En nog de beste wensen aan iedereen.
Groetjes Hetty.
Hallo allemaal,
Ook ik heb zitten kijken. Perzoonlijk vond ik de uitzending zeer leerzaam.
Misschien heb ik toch wat te kritisch zitten kijken, maar in de uitzending miste ik 1 ding. Als je naar de beelden keek bleek dit WEL, maar er werd verder niet veel bij stil gestaan; wanneer je een AED bedient, moet je ook kunnen reanimeren. Anders heeft de hulp van de AED geen zin.
De opmerking van de cardioloog was wel terecht en kwam verder in de uitzendingen niet echt naar voren. Een AED helpt alleen bij kamerfladderen en dus niet bij alle hartstilstanden.
Maar zoals ik al zij, misschien ben ik iets te kritsich.
Ook hier iedereen (op de valreep) nog de beste wensen voor dit jaar.
Groeten,
Tim Smeets.
Allereerst de beste wensen voor iedereen.
Ze zeggen wel eens dat ik ook kritisch ben, soms is dat ook nodig. Het begrip hartstilstand dient niet gebruikt te worden, het is circulatiestilstand en dan op basis van….
We spreken van ventrikelfibrilleren en niet van kamerfladderen. Dit zie je soms voorafgaand aan ventrikelfibrilleren, echter dit gaat te ver om dit uit te leggen. Ventrikelfibrilleren is meer dan genoeg.
groetjes,
Marco, ambulanceverpleegkundige, instructeur BLS-AED.
Oke ik begrijp dat ik met professionele hulpverleners en instructeurs te maken heb.
Daar ben ik er zelf ook 1 van.
Ook ik heb een kritische opmerking.
Als je eenmaal begint met een reanimatie dan stop je die pas totdat de apparatuur aangesloten is dat deze zegt afstand te houden en ik vermoed dat in dit geval er geen ruimte was voor 2 hulpverleners, anders had ik door laten reanimeren door diegene die als eerste begonnen was.
Nogmaals een GOEDE REANIMATIE is een EERSTE vereiste.
En de AED is een belangrijke toegevoegde waarde.
Ik probeer wel aan de cursist duidelijk te maken hoe een stilstand eruit ziet en hoe zij het dan benoemen zal mij een worst wezen, het gaat er mij om dat ze het juiste constateren.
Groeten Hetty instructeur bls,pbls,aed.
als leek praten wij over een hartstilstand. Ik wilde dat iedereen kon reanimeren, want bij ons duurt het 20 minuten voordat er een ambulance aanwezig is. vandaar dat wij een cursus geven met het nieuwe apparaat en kopen er namens de ehbo ver. 3 stuks om in ons dorp op te hangen. De gemeente wil er zelf niets van weten. te duur vinden zij want de ambulance kost ook al geld!!!!!!!!Marco schreef:
>
> Allereerst de beste wensen voor iedereen.
> Ze zeggen wel eens dat ik ook kritisch ben, soms is dat ook
> nodig. Het begrip hartstilstand dient niet gebruikt te
> worden, het is circulatiestilstand en dan op basis van….
> We spreken van ventrikelfibrilleren en niet van
> kamerfladderen. Dit zie je soms voorafgaand aan
> ventrikelfibrilleren, echter dit gaat te ver om dit uit te
> leggen. Ventrikelfibrilleren is meer dan genoeg.
>
> groetjes,
>
> Marco, ambulanceverpleegkundige, instructeur BLS-AED.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?