ehbo-wedstrijden

• lotte

Wij hebben de trieste medeling gekregen dat er geen landelijke wedstrijden meer worden gehouden voor de jeugd ehbo A, B en de volwassenen. Dit vinden wij erg jammer en daarom willen we het niet verloren laten gaan. Onze vraag is dan ook: wie wil er nog wel mee doen aan de wedstrijden?

Jammer genoeg gaat namelijk zo de motivatie bij jongeren achteruit, ze willen oefenen om mee te kunnen doen aan de landelijke wedstrijden. Om daar te laten zien wat ze kunnen! Als ze nu stoppen met de landelijke wedstrijden, zal het over een paar jaar heel erg moeilijk worden om nog jongeren te vinden die bereid zijn mee te doen en een ehbo-cursus willen volgen. Daarom moet er ook snel actie ondernomen worden en ik hoop dat meerdere mensen hetzelfde hierover denken.

de jeugd ebho'ers uit Rossum

• hetty

Misschien is het een idee om een oproep in het vakblad te plaatsen.

Bijvoorbeeld het Reddingswezen of het blad van het Rode Kruis want deze hebben ook jeugdteams.

En gewoon een onderlinge wedstrijd organiseren met clubs uit de regio.

Gr. Hetty.

• p.leister

Beste lotte,

In Maart is er volgens mij een EHBO wedstrijd bij het Rode kruis in Dronten (flevoland). Ik weet niet precies hoe alles zit en kan je dus ook niet vertellen of dit alleen voor volwassenen is of ook voor de jeugd. Tegen die tijd zal het vast wel aangegeven worden via de neem ik aan bekende wegen als via de vereniging of wie weet, via dit forum.

Succes en hopend dat je hier wat verder mee komt.

groeten p.leister

• John

Hoi,

Op 19 maart 2005 wordt een landelijke Eerste Hulp wedstrijd georganisseerd door het Nederlandse Rode kruis. Dit geldt zowel voor de Jeugd Eerste Hulp als voor de volwassen Eerste Hulp.

Mochten jullie contact willen zoeken met het Nederlandse Rode kruis, neem dan contact op met:

Productgroep Grootschalige Hulpverlening

t.a.v. Mevr van der Zwan.

Postbus 28120

2502 KC De Haag.

Ik hoop jullie hiermee uit de voeten kan.

gr, John

Instructeur Eerste Hulp

Coordinator Jeud EHBO

• John Kristelijn

Hoi,

Inderdaad een goed initiastief om wedstrijden in ere te houden.

Stuur informatie maar naar e-mailadressen:

jeugd.secretaris@ehboreeshof.nl en famweijtmans@home.nl

Dat zijn de personen die zich bij onze vereniging KNV EHBO afd. Tilburg-Reeshof bezighouden met de wedstrijden.

Op zondag 6 november 2005 organiseren wij onze jaarlijkse jeugdwedstrijd EHBO voor Jeugd A & B. Met dit jaar als thema: “Als in een sprookje”

• ve

Heel belangrijk ook voor instructeurs, wedstrijden zijn eigenlijk extra oefeningen jammer dat er geen wedstrijden voor instructeurs zijn. Of je je moet in het buitenland meedoen.

ve