Ehbo-diploma's, geldig in het buitenland???

• 001

Beste mensen,

kan iemand mij vertellen of een Nederlandse Ehbo-diploma ook in het buitenland geldig is.???

• Rene

Ja, dat is het SEHSO certificaat, dat is internationaal geldig. Op www.nedcert.nl staat alle informatie.

• Tim Smeets

Hallo Rene en 001,

Ik heb die site (nedcert) eens bekeken en er wordt vermeld dat volgens hun normering het (Nederlandse) Diploma Eerste Hulp (eenheidsdiploma EHBO) internationaal erkend zou zijn.

Volgens hun normering niet, maar binnen Europa wel. Staat ook op je diploma, als het goed is. Ik citeer: “In according with European Red Cross and Red Cresscent Standards on First Aid” Je diploma voldoet dus aan de Europese normen voor Eerste Hulp. Hoe het geldt voor buiten Europa weet ik niet. Bij Het Oranje Kruis kun je dit navragen. Hopelijk heb je hier iets aan.

Groeten,

Tim

• ve

Tim ik wil me niet bemoeien met jouw leven maar volgens mij kun jij direct naar de kaderopleiding. Je bent zo gemotiveerd. Tip steek je licht ook eens op buiten het Rode Kruis. Je weet maar nooit.

groetjes

• 001

ok. bedankt mensen!!

• RemRoof

In Vlaanderen wordt het EHV diploma niet erkend.

RemRoof

• Tim Smeets

Hallo Remroof,

In principe moeten ze het erkennen, omdat het diploma voldoet aan alle europese eisen. Een land, of deel daarvan (vlaanderen), mag wel aanvullende eisen stellen zover ik weet.

Ik zal het eens bij Het Oranje Kruis navragen.

Groeten

Tim Smeets

• Tim Smeets

Hallo Ve,

Dank je.

Dat ik ook zeker mijn bedoeling. Na vorig jaar de bijscholingscursus tot Instructeur Jeugd Eerste Hulp A gedaan te hebben, volgt vanaf 5 maart a.s. de opleiding tot Instructeur Jeugd Eerste Hulp B.

Na deze 12 lessen en het examen wil ik, wanneer ik slaag, het vervolg doen. De zogenaamde ‘C’ cursus. Dit is een zeer korte opleiding tot Instructeur Eerste Hulp (kaderinstructeur). Hierin worden in weer eens 12 lessen de onderdelen behandeld, die nog niet in de eerste 2 cursussen aan bod zijn gekomen. Als ik hier dan voor slaag, ben ik Instructeur Eerste Hulp. Zoals het in een van de nummers van ‘Reddingwezen’ stond “A+B+C = Instructeur Eerste Hulp”

Groeten,

Tim

• Jeannette

Ik ben het komende weekeinde in Vlaanderen bij het Rode kruis, ik zal daar eens rondvragen. Zover ik weet wordt het wel erkend.

• Andrea

Het “basis” Europees eerstehulp brevet wordt door Belgie (dus ook Vlaanderen) erkent. Daarboven op heeft Belgie nog een aanvullende opleiding die in Belgie vereist is voor b.v. EHBO op het werk te kunnen doen.

Ik heb dus in Vlaanderen mijn Europees Eerstehulp Brevet gehaald (en inderdaad in het engels dus de tekst “In accordance with European Red Cross and Red Crescent Standards on FIRST AID”

Jeannette schreef:

>

> Ik ben het komende weekeinde in Vlaanderen bij het Rode

> kruis, ik zal daar eens rondvragen. Zover ik weet wordt het

> wel erkend.