koelen met water

• apivientje

we zeggen vaak dat we moeten koelen met smeltend ijs. in een zak en een doek eromheen, maar is het niet gemakkelijker en handiger om een plastic zak met water te vullen met koud water en dit te gebuiken om te koelen, kan het getroffen lichaamdeel kan dan ook niet bevriezen en water kun je overal krijgen.

• 001

kan eigenlijk allebei, maakt niet zoveel uit. het gaat namelijk om het doel, net niet om de manier waarop. wat mij betreft heb je volkomen gelijk.

• peter h

Wat bedoel je met koelen?

een geamputeerd lichaamsdeel gekoeld bewaren?

het koelen van een brandwond, of

het koelen bij verstuiking/ kneuzing.

maakt namelijk nogal wat uit.

greetz,

Peter

• aspivientje

tijdje gemist peter, op vanantie geweest?

ik bedoel koelen met een zak met water er in i.p.v. smeltend ijs en dat doe je niet bij een brandwond. ga maar uit van een verstuiking ik begrijp dat je ook nog spay hebt maar dat lijkt me helemaal niet zo verstandig om te gebruiken.

groetjes m

• peter h

Yo aspivientje, of m, ik weet in ieder geval wel wie je bent,

idd op vakantie geweest. Daarvoor errug druk gehad, dus geen tijd gehad voor het prikbord.

Nu nog naweeen van vakantie dus aan de Norit etc.

Idd spray niet gebruiken, werkt vaak slechts oppervlakkig en kan bevriezingsverschijnselen veroorzaken.

Ik heb wel eens gepost bij een rugbytoernooi en toen waren er geen zakken met water, dus dan maar de voeten in de sloot. Op een gegeven moment zaten er een stuk of 5 met hun enkels in het water. Improviseren maar…

En als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat…

greetz uit het Noord-Hollandse

Peter