Samenwerking docent EHBO en arts bij beginnerscursus

• G. J. van Nimwegen

Beste EHBO-geinteresseerden,

Voor alle EHBO-docenten onder jullie, de volgende vraag. Hoe zien jullie de samenwerking tussen EHBO-docent en arts tijdens de beginnerscursus (en eventueel tijdens vervolgcursussen).

Ik ben aspirant docent en moet me verdiepen in dit thema… graag zou ik willen weten hoe jullie de taken en thema's verdelen en wat jullie verder van belang vinden voor deze samenwerking. Alvast bedankt voor jullie tijd!!

Met vriendelijke groet,

G.J. van Nimwegen

• peter h

Tja,

het is een zaak van goede afspraken maken. Wie behandelt wat. Voorheen deed de arts de reanimatie, maar tegenwoordig zijn de meeste (zeker de nieuwe) instructeurs/docenten ook BLS gecertificeerd

En het ligt er natuurlijk aan wat voor persoon de arts, danwel de kader is.

Zorg er in ieder geval voor dat je op 1 lijn zit, dat je niet beiden iets verschillends vertelt, zeker bij beginners.

Ik zelf vraag de arts tijdens de beginners iets te vertellen over het menselijk lichaam, de opbouw van de cellen etc.

Ik ken ook kaders die de arts een hoop laten vertellen over bewustzijnsstoornissen en oorzaken daarvan. Tegenwoordig is het echter bij de beginners een aap een kunstje leren, en pas bij de gevorderden meer verdieping.

Kun je hier iets mee.

Groet,

Peter

• G. J. van Nimwegen

Ja … super, bedankt voor de reactie!!