sleutelbeenbreuk

• aspivientje

slachtoffer heeft een sleutelbeenbreuk met een snijwond aan bovenzijde hand. zouden jullie die snijwond nu wel of niet verbinden, het lijkt me dat het so dit niet leuk vindt. je hebt genoeg hulpverleners.

• John Kristelijn

Na het aanleggen van een brede das zou ik toch proberen de wond zo steriel mogelijk af te dekken. Denk aan de mogelijkheid van een doekverband, zodat je niet al te veel hoeft te bewegen.

• Rene

Claviculafractuur = mitella, dus geen brede das.

• EHBO en LOTUS forum

Er word ons op de ehbo toch echt geleerd dat er bij een sleutelbeenbreuk 1 brede das aangelegd moet worden hoor Rene.

Wat is jouw reden om hier gewoon een mitella aan te leggen?

• Rene

Dan leren jullie het niet volgens het normale behandelwijze van chirurgen/orthopeden zoals op de SEH van het ziekenhuis gebruikelijk is.

• peter h

Rene

wij leren om een brede das aan te leggen, zodat botdelen niet tegen elkaar aan komen en extra pijn veroorzaken.

Op se SEH hebben ze een fotoapparaatje, dat kan kijken of de botdelen goed zitten, en dus mooi aan elkaar groeien.

En dan moeten ze, met een mitella, idd tegen elkaar aan blijven zitten.

Of zeg ik nu iets raars?

greetz,

Peter

• EHBO-er

Dan leren jullie het niet volgens het normale behandelwijze van chirurgen/orthopeden zoals op de SEH van het ziekenhuis gebruikelijk is.

Nee, dat klopt helemaal. Wij zijn daan ook geen artsen.

Onze hulp is er opgericht om het vervoer naar het ziekenhuis zo aangenaam mogelijk te laten verlopen.

Met de brede das wordt voorkomen dat er asdrukpijn op de breukplaats optreedt.

Het s.o. hanteert precies dezelfde methode om zo min mogelijk pijn te hebben.

• mutsje

Foutje, ambulance medewerkers zorgen er voor dat een patient zo aangenaam mogelijk naar een ziekenhuis gaat en niet jullie, mutsen!!