overdosis

• Linda

Wat kunnen de gevolgen zijn van een overdosis antidepressiva en hoe wordt dat in het ziekenhuis behandeld.

Een kennis van mij heeft dat gedaan maar omdat het een kennis is en we er geen direct contact hebben weten we er verder niet zoveel over, behalve dan dat ze in een coma ligt maar ze heeft dat vannacht ook pas ingenomen.

Wil dit alleen maar weten omdat ik me er zorgen over maak en nooit geweten heb dat hij/zij (maakt niet uit) zo labiel was. Verder spreek ik ze alleen maar op verjaardagen maar eer ik weer info heb duurt het dus even aangezien ik geen direct contact heb.

• Pim

Hallo Linda,

Er staat wat info online:

http://www.achmeahealth.nl/mednet/mednet.php?type=showdoc&id=853

Succes,

Pim.

• rene

beste linda

Een overdosis van antideprassiva kan bij te veel inname

grote gevolgen hebben voor het slachoffer. Als er een grote dosis in het bloed kom dan kan het slachtoffer bij niet tijdig medische ingrijpen de persoon in een coma terecht komen en zelfs overlijden

Maar dit hangt altijd weer van de dosis af. In mijn werk als huisartsenambulancechauffeur heb ik het meerderemaal mee gemaakt dat een slachtoffer er heel slecht aantoe was.

De intoxicatie dosis is bij 3000mg dodelijk. Mijn advies aan jou zou zijn overleg met een arts wat de effecten kunnen zijn van de ingenomen dosis. Is het slachtoffer

niet meer aanspreekbaar, dan weet je wel wat je moet doen. In het ziekenhuis zullen ze bij het slachoffer de maagleeg pompen en iemand een een tegengif geven.

Opname op een ic voor observatie is gewenst

• mutsje

Een paar aanvullende opmerkingen, vragen voor onze huisartsensjouwfeur:

-Een overdosis is altijd dus te veel ingenomen….

- Coma is niet altijd, voornamelijk, lage bloeddruk, snelle hartslagen

-Intoxicatiedosis van 3000 mg is dodelijk???, welke medicijnen spreek jij over??

- Maagleegpompen en “tegengif” is wel heel raar verhaal…

maagleegpompen ligt aan tijdstip inname en presentatie eerste hulp.

Wat bedoel je met tegengif??? mag ik van jou dan het tegengif tegen seroxat inname??

Beste sjouwfeur, praat toch niet over dingen waar jij totaal geen verstand van hebt.

levensgevaarlijk. Rijd lekker de echte dokter naar zijn bestemming en blijf ajb bij de auto een sjekkie roken.

• John27

Hey mutsje,

Op de eerste plaats kun jij wel ontzettend fel naar mensen regeren zeg!!

Alles goed met je?!!!!

Nu het antwoord op de vraag:

Bij een slachtoffer met een overdosis aan medicatie of drugs pompt men eerst de maag leeg en volgens mij kijgen ze ook middelen (medicatie) die de uitwerking van de medicatie of drugs beïnvloeden.