Walibi zoekt EHBO-er

• p.sitters

Voor het hoogseizoen 2005 (juli/augustus) is Walibi World op zoek naar een extra EHBO-er. Zie voor meer informatie www.achtbaanvandezaak.nl

• peter h

wat schuift het?

heb je een beetje indicatie?

groet,

Peter

• Stefan

Vrijwilligerswerk is er niet meer bij.

Mensen willen wel, maar meteen de vraag, wat schuift het??

Als jij met een hartstilstand op straat inelkaar zakt mag ik voor je hopen dat er een ehboëer is die je meteen helpt zonder zich af te vragen wat het schuift.

• Rene

Weet je wat de toegang kost daar? Dus zo'n rare vraag is het niet hoor.

• peter

Misschien moet je de advertentie dan zo lezen:

Zeer commercieel bedrijf zoekt goedkope EHBO-er voor EHBO werkzaamheden en hand en span diensten. Met uw aanstelling adverteren wij dat er een goede EHBO voorziening aanwezig is waardoor wij de entreeprijs nog iets kunnen opschroeven!

Als goedmakertje krijgt u misschien wel een paar centjes en mag u gratis het park betreden ( wel jammer dat dit na 3 x zeker gaat vervelen).

Wij verwachten van u meer dan 100% inzet, lange dagen liefst 7 dgn/week.

Indien u afziet van uw vergoeding maakt u kans om direct genomineerd te worden voor medewerker van de maand.

Mijn mening is dat elk commercieel bedrijf zijn medewerkers gewoon moet betalen ….. dus ook EHBO-ers je bent gewoon in dienstverband!

Hobby is best maar dat doe je maar bij een sportvereniging o.i.a.( zonder commerciele instelling)

• RemRoof

Peter,

Waar staat dat het vrijwilligerswerk is?

De vergoeding zal niet hoog zijn aangezien pretparken per definitie slecht betalen en daarnaast EHV- werk laaggeschoolde arbeid is.

RemRoof

• peter h

Stefan

even voor de goede orde:

ik post regelmatig voor mijn vereniging (vrijwillig), daar staat voor de vereniging, en dus niet voor mij, een redelijke vergoeding tegenover. Gebruik verbandmateriaal.etc. Als een commercieel bedrijf mij vraagt om in dienst bij hen te komen (arbeidscontract etc). dan hebben we het du over een betaalde baan, en niet meer over vrijwilligerswerk. Als je verder zou kijken op de site van Walibi, zie je ook dat je moet solliciteren. Dus gewoon een job!

Ik heb prive een AED gekocht; niet voor mijzelf, maar voor mijn medemens.

een beetje nuance, voordat je reageert.

groet,

Peter

• Stefan

Misschien heb ik wat te bot gereageerd en is het inderdaad anders overgekomen dan mijn bedoeling was. Excuus hiervoor.

Tuurlijk moet je betaald krijgen bij een commerciele instelling. Maar waar mijn nekharen een beetje van overeind gingen staan is meteen de vraag van wat schuift het. De bekende dollartekens in de ogen. Ik heb nog geen vraag zien staan hoe de EHBO daar is geregeld, en hoe is de werkgever tegenover zijn personeel.

Met andere woorden als het goed schuift kom ik, ook al vind ik er niks aan.peter h schreef:

>

> Stefan

>

> even voor de goede orde:

>

> ik post regelmatig voor mijn vereniging (vrijwillig), daar

> staat voor de vereniging, en dus niet voor mij, een redelijke

> vergoeding tegenover. Gebruik verbandmateriaal.etc. Als een

> commercieel bedrijf mij vraagt om in dienst bij hen te komen

> (arbeidscontract etc). dan hebben we het du over een betaalde

> baan, en niet meer over vrijwilligerswerk. Als je verder zou

> kijken op de site van Walibi, zie je ook dat je moet

> solliciteren. Dus gewoon een job!

>

> Ik heb prive een AED gekocht; niet voor mijzelf, maar voor

> mijn medemens.

>

> een beetje nuance, voordat je reageert.

>

> groet,

>

> Peter

• peter h

Hoi Stefan,

ben niet boos hoor. Maar iedereen weet toch dat Walibi gewoon een commercieel bedrijf is.

Vorig jaar, en het jaar ervoor ook volgens mij, stond er ook een dergelijke oproep op het prikbord.

Bij een dergelijke oproep kan men ook aangeven of het vrijwilligerswerk of een baan is, en wat er als vergoeding (lees: loon) tegenover staat. En anders een indicatie.

grtz,

Peter