hoe verder na reanimatie

• Intensive Care Pleeg

Duik jij de boeken nog maar eens in…….en kijk dan maar eens onder het kopje AF wat de mogelijke complicaties zijn…Het risico van hartfalen bij een AF en dus een infarct is altijd aanwezig. Zou jij met je 20 jaar ervaring toch ook moeten weten?

De VF als complicatie bij een infarct zie je vooral bij de voorwand/onderwand infarcten….je wil niet weten hoe vaak we die tegen komen op de IC/CCU… dus dat “kleine percentage” wat jij stelt valt wel mee hoor.

Verder zal jij nooit weten wat voor ritme iemand had als er met BLS gestart wordt in de thuissituatie en daar zijn nog steeds de meeste reanimaties….je kan dus ook niet weten of die asystolie die de ambu aantreft begonnen is als VT/VF of andersom. Dus zo zwart/wit de zaken bekijken vind ik niet professioneel omdat het in niet alle gevallen bekend is hoe het is verlopen…en uitzonderingen er altijd zijn.

Knuffeltjes van IC pleeg

• a1

VF opheffen door adequate BLS ???

Hoeveel joules denk je op te wekken? Mijn inziens nimmer genoeg om VF over te laten gaan in een adequate ritme

Over reanimaties zijn veel sprookjes te vertellen, maar sorry hoor, met alle respect voor je opleiding, deze slaat echt alles.

Massage tijdens VF heeft echt alleen maar zin om nog enige output en circulatie

in stand te kunnen houden totdat, het liefst zo snel mogelijk “geklapt” wordt.

Dirk (ambulance verpleegkundige)

• patrick

Het is allemaal mooi wat jullie te melden hebben maar daar heeft degene die de vraag stelde helemaal niets aan.

Julli praten mooie medische termen terwijl zij vraagt waar ze goede na zorg kan krijgen.

mischien een idee om deze discussie op een ander forum punt uit te vechten.

sophie heel veel sterkte en ik hoop dat het draagelijk voor je wordt.

Vriendelijke groet

patrick

• sophie

Beste Patrick ,

ik ben blij dat er nog iemand is met het gezonde verstand net als jij . Aan hun technische verhalen heb ik inderdaad helemaal niks

bedankt voor je reactie

sophie

• Arie

Overigens had jij op 27 juni jl. al twee antwoorden waar je wellicht wat aan hebt. Maar nog steeds niet hier van jou vernomen wat je daarmee gaat doen.

• a1

Hoi Patrick,

Een beetje gelijk hebben jullie (jij en Sophie) wel, maar Arie ook, er zijn twee prima verwijzingen gegeven, en het is dan jammer dat de vragers hier dan vaak niet vermelden hoe het verder is gegaan.

Verder is de kans groot (en mijn inziens ook prima) dat een gestelde vraag soms uitdraait op een discussie tussen de lezers/beantwoorders. Dat heb je u eenmaal op een prikbord.

Wat betreft E.H.B.O.en hulpverleners zijn er heel veel verschillende opvattingen en geleerde methodes. Soms kan een vraag over een pukkel op je neus uitdraaien op het inzetten van een traumahelicopter. Is soms vervelend, kan vaak ook leerzaam zijn. Wat let je als er teveel medische termen worden gebruikt te vragen wat er bedoelt wordt of dat het wat minder kan?

Het belangrijkste blijft dat een vraag beantwoord wordt, maar dat was hij.

Groetjes, Dirk

• a1

En de discussie vanaf Huh? hoort eigenlijk bij de topic "het doel/nut van de AED

dus dat geeft inderdaad de indruk dat er ingewikkeld geantwoord wordt op een simpele vraag over waar iemand terrecht kan

Dirk

• sophie

Hallo allemaal ,

ik hoor van jullie dat mijn vraag beantwoord is maar ik ben bang dat dat nog niet helamaal het geval is .

Slachtofferhulp doet namelijk niks zoals ik ook in mijn verhaal al vertelde .

de site over intensieve zorg gaat over mensen die gereanimeerd zijn en niet over mensen die gereanimeerd hebben .

Mocht ik iets over het hoofd zien hoor ik het graag

groetjes sophie

• peter h

Hoi Sophie,

probeer het eens bij je (haar) eigen huisarts. deze hebben ook vaak een gewillig oor, en kunnen je bij problemen ook doorverwijzen

succes/sterkte in ieder geval.

Peter.

• a1

Hoi sophie,

Jammer dat je vriendin nog steeds geen luisterend oor heeft gekregen.

Ik neem aan dat haar vriend nog steeds in het ziekenhuis ligt.

Ik denk dat ze ook daar terrecht kan. Begin gewoon bij de hoofdverpleegkundige.

Die zal/kan je echtwel indien ze nog meer hulp wilt door verwijzen naar maatschappelijk werk of iemand anders.

Het is helemaal niet zeker da ze langdurige hulp nodig heeft. Verder zijn er ook

patiënten verenigingen waar ook thema avonden zijn voor ook partners.Daar kan

alles besproken worden.

suc6

Dirk