Gedotterd en nu.

• christa

Afgelopen vrijdag ben ik met spoed gedotterd.

Ik bleek een levensgevaarlijke vernauwing te hebben in mijn linkerkransslagader.

Zoals de cardioloog zei : Hadden we dit niet nu ontdekt had je misschien nog maar enkele maanden geleefd, want de plek waar de vernauwing zat was bij een infarct niet verenigbaar met het leven.

Laat dit een les zijn voor alle artsen die zo vertrouwen op hun beter weten!

Ik ben 36 .. had 2 maanden lang klachten en werd door menig arts (zelfs hier) versleten als hyperventilatie klant.

IK HAD WEL DOOD KUNNEN ZIJN!

Als ik straks een beetje de boel voor mezelf op een rijtje heb gekregen ga ik een gevecht aan met enkele van deze zooo goed beter wetende artsen..

Ik ben niet de eerste patient die op deze manier is weggestuurd en later wel iets heel ernstig bleek te mankeren.

Artsen.. luister eens naar je patienten!!

Wij voelen wat er gebeurt in ons lijf.

Behandel ons niet als een nummer..

Wij zijn geen theorie boek!

Wij.. wij zijn de praktijk.. en in de praktijk is nooit een mens hetzelfde!

Leer hiervan.

Ik kan het godzijdank na vertellen.

Maar hoevelen niet?.. omdat er vast gehouden word aan vaste waarden die een mens moet mankeren volgens jullie boeken?

• Pleeg

Je bent duidelijk boos en daar heb je alle reden toe. Vraag een gesprek aan met allereerst de betrokken huisarts(en). Dat is een goed begin!

De mensen hier moeten zelf maar hun conclusies trekken….

Beterschap!

• christa

hoi pleeg,

ja idd.. ik ben boos.

en ventileren helpt daarbij nog het beste.

Ik hoop dan ook zeker dat pim dit bericht (en mijn vorige) nog zal lezen

en daarop wil/durft te reageren.

Ik ga dinsdag nu eerst even lekker op vakantie… bijkomen van alles

en het laten bezinken en daarna zodra ik terug ben zal ik zeker een gesprek

aangaan met de artsen die het allemaal zo goed wisten.

Bedankt voor je goede wensen..die doen een mens goed!

groetjes christa

• Azijnzeikerd

Pleeg schreef:

> Je bent duidelijk boos en daar heb je alle reden toe. Vraag

> een gesprek aan met allereerst de betrokken huisarts(en). Dat

> is een goed begin!

Het zou beter zijn als ELKE huisarts een ecg zou kunnen maken (en lezen) ;-) Met zo'n gesprek bereik je toch niet veel. Typisch Nederlands gedrag is excuses maken, veel beloven voor de volgende keer, zand erover en er niet meer over praten. En zo gaan er elke dag mensen onnodig dood, omdat er niets van geleerd wordt…..

• john

Beste Christa,

Ik kan me voorstellen dat je emotioneel bent, alleen is dit denk ik niet iets voor op het forum.

Groeten john

• christa

beste john..

ik denk dat elk hartprobleem gepaard gaat met veel emotionaliteit,

ook dat hoort bij ehbo!

Of het nu voor een infarct of erna is.. een verhaal moet een mens kwijt.

Aangezien ik hier mijn verhaal/vraag gedaan heb vooor dat bekend was dat

ik daadwerkelijk een hartprobleem had en daar ook hier door een arts i.o. op is gereageerd als zijnde basaal doe ik hier ook mijn verhaal van na de diagnose en dotteren voor de gene die wel geinteresseerd zijn.

Dat daar enig emotionaliteit bij te pas komt lijkt me vrij logisch.

Mijn excuses als je niet om kan gaan met mijn emotionaliteit.

De eerste ehbo die een mens kan toepassen is het geruststellen van een patient.

Dus mijns inziens.. hoort het wel op dit forum thuis.

groeten christa

• Pleeg

:( Natuurlijk heb je gelijk…ik probeerde het alleen nog een béétje positief te benaderen….

• rene

Beste christa

Als eerste wil ik jou zeggen dat ik blij voor je ben dat ze er tijdig bij waren.

Ik hoop ook dat het nu goed met je gaat. Wat betreft jou klachten, helaas

valt het me weleens meer op dat bepaalde zaken door de arts over het hoofd wordt

gezien. De reden hiervan kunnen erg verschillend zijn. De belangrijkste reden

is dat een aantal artsen niet goed de tijd nemen om naar hun patient te luisteren, daarnaast moet ik ook tot mijn spijt zeggen dat pob bij jongen mensen

gauw in verband wordt gebracht met hyperventilatie. Ik als chauffeur en broeder

van de huisartsenpost zie dit vaak. En meestal is dit ook wel zo, maar helaas

is het ook weleens anders. Waar jij helaas nu de dupe van bent. Persoonlijk denk

ik dat ze even een ECG en bloedonderzoek hadden moeten doen. Om een aantal dingen te controleren. Wat je zou kunnen doen is gaan praten met de desbetreffende huisarts of huisartsen die jou voor die tijd hebben gezien.

Als zij met je willen spreken, probeer dan voor je zelf jou terecht boosheid

op een rustige manier kenbaar te maken. Meestal met een goed gesprek

kom je een stuk verder. Enja, mocht de arts niet met je willen praten. Dan

staat jou zeker niets in de weg om eventueel iets rechtelijks te ondernemen. Maar

dit is een hele moeilijke en lange weg. Want in nederland is moeilijk om je recht

te krijgen. Als laatste wil ik je meegeven. Vertrouw je bepaalde dingen niet

dan kan je op een rustige manier duidelijk maken dat jij meer onderzoek wil

naar bepaalde klachten. En zeker naar jou dotterprocedure mag je extra

kritische zijn. Veel succes voor de toekomst. EN geniet van je vakantie.

groeten van rene chauffeur en broeder

• joop

lieve mensen,

we horen maar een kant van het verhaal!!

trap er niet in.

en de klaagster moet maar gaan praten met allllll die artsen die het fout hebben.

• christa

jezus.. wat ben jij een zeiksnor!

ik ben ook in gesprek met de artsen.

maar mag een mens daarom hier zijn verhaal niet kwijt?