Eerste Hulp aan kinderen

• Tim Smeets

Hallo allemaal,

Wie kan mij vertellen waar in het aankomend seizoen een cursus Eerste Hulp aan kinderen wordt gegeven? Het liefst een waar je de bijbehorende aantekening bij kan behalen voor op je Diploma Eerste Hulp.

Bij mijn Rode Kruis afdeling is er geen animo. Mijn voorkeur gaat uit naar een cursus in of rondom Limburg.

Indien er al meer informatie bekend is, zoals kosten, lokatie, data e.d. daan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten

Tim Smeets

kijk ook eens hier:

www.instructeurjeugdeerstehulp.tk

• Jeannette

hoi Tim,

Het ligt in de planning om in Arnhem een cursus op te zetten die eind sept/ begin oktober moet gaan draaien. Nou ligt Arnhem niet helemaal in Limburg, maar misschien toch de moeite waard?

Het zijn 4 avonden, gericht op mensen zonder EH diploma. Data zijn (nog ) niet bekend.

Als je op de hoogte gehouden wilt worden dan moet je dat maar even laten weten.

• Tim Smeets

Hoi Jeannette,

Het lijkt me wel de moeite waard. Zeker omdat deze cursus niet vaak gegeven wordt. Zou je me alvast de eventuele cursuslokatie en aanvangstijd door kunnen geven? Kan ik kijken hoe het uitkomt met mijn werk en reistijd. Indien je al een idee van de kosten hebt, hoor ik dat ook graag.

Indien jullie gegevens van mij nodig hebben voor de aanmelding hoor ik dat wel.

Misschien overbodig, maar toch vraag ik het nog even: indien je WEL een Diploma Eerste Hulp hebt, en je slaagt voor de toets, krijg je de aantekening op je diploma?

Ik hoor het wel. Je kunt me trouwens ook mailen.

Met vriendelijke groet,

Tim Smeets

• peter h

Hoi Tim,

op de seminars van NODE werd aangegeven dat je een aantekening op je diploma krijgt.

Het gaat “vanzelf” bij verlenging; als je het meteen wilt kost het wat extra.

Groet,

Peter

• Tim Smeets

Hoi Peter,

Dat klopt. Het probleem wat ik heb, is dat er in de omgeving van Weert (waar ik woon) wel zo een cursus gegeven wordt, maar niet volgens de “regels” van het Oranje Kruis, dus ook geen aantekening. Vandaar mijn zoektocht naar een cursus waarbij dit wel het geval is.

Groeten,

Tim Smeets

• M

is een schaafplekje bij kinderen anders danm bij volwassenen?

• Tim Smeets

Hoi M,

Ben ik weer.

Zekere nooit iets van psychologie gehoort of gelezen?

Kinderen benader je op een kompleet andere wijze dan een volwassenen.

Leg een peuter maar eens uit wat je gaat doen, zodat hij dat begrijpt, ZONDER medische termen e.d.

Zelf zeker geen kinderen? Ik wel. 2.

Groeten,

Tim Smeets