Wie kan mij helpen met het volgende. Ik ben bezig met de kaderopleiding en ik moet examen doen. Graag zou ik willen weten hoe precies een chemische longontsteking ontstaat.
Uhm, ik dacht dat een chemische longonsteking kan onstaan wanneer je iemand liet braken die petroleum houdende producten binnen heeft gekregen.
Wanneer iemand petroleum houdende producten heeft gedronken o.i.d. moet degene zo snel mogelijk door een arts gezien worden en géén braken worden opgewekt om te voorkomen dat het product alsnog in de luchtweg terecht komt.
Ik denk dan ook dat als de petroleum houdende stof via de luchtweg in de longen terecht komt, er geen goede “gasuitwisseling” (zuurstof/koolzuur) meer plaatsvind wat een chemische longonsteking veroorzaakt of ten gevolgen heeft.
Misschien heb ik dit wat ingewikkeld uitgelegd en de verkeerde termen gebruikt, maar ik hoop dat je er wat aan hebt.
Gr. John
Het is inderdaad het maagzuur wat in de longen komt voornamelijk tijdens de reanimatie. Komt voornamelijk doordat tijdens het beademen er te hard ingeblazen wordt waardoor er lucht naar de maag wordt geblazen ipv naar de longen. Hierdoor wordt braken opgewekt waarbij de kans ontstaat dat het braaksel in de longen tercht komt. In het ergste geval heb je dus een slachtoffer gered door reanimatie in samenwerking met proffesionel hulp waarbij het slachtoffer later alsnog overlijdt door een chemische longontsteking.
Marcel
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?