Opleiding Instructeur Eerste Hulp

• Cu.

Wie heeft ervaring met de opleiding Instructeur Eerste Hulp zoals deze door het ROC Amerlanden wordt gegeven?

• Marcel Klaverveld

Hoi,

Ik ben zelf bezig met de opleiding welke gegeven wordt in het ROC te Goes.

Het is een gala aan leerlingen met en zonder medische achtergrond.

De opleiding beslaat een aantal onderdelen zoals de EHBO handelingen/reanimatie en een groot stuk didatiek. Tevens zal je gedurende de opleiding stage moeten lopen bij een EHBO curcus alwaar jezelf een aantal lesonderdeln moet behandelen.

In principe begin je helemaal opnieuw met de EHBO opleiding want alle handelingen die er zijn moet je uiteindelijk foutloos kunnen demonstreren en uitleggen. Want wat je als instructeur fout voordoet, doen je leerlingen dat ook.

Je moet op verschillende onderdelen examen doen welke gegeven wordt in Nieuwegein.

De opleiding is zeer interessant en uiteraard ook heel leerzaam. Tijdens de opleiding kom je erachter wat je allemaal vergeten bent en worden je handelingen tot het kleinste detail verbeterd.

De opleiding duurt iets meer als een jaar, waarbij je pas verder mag als je voor het eerste examen geslaagd bent.

Kan nog wel wat meer vertellen maar dan wordt mijn antwoord zolang. Hopelijk heb je er wat aan.

Groetjes,

Marcel Klaverveld, instructeur in wording

• ambu

hoe bedoel je positief of negatief

• Cu.

Ervaringen positief of negatief!

• ambu

WE HADDEN EEN GEWELDIGE GROEP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

IK SPREEK NAMENS IEDEREEN

NIET DOEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• linda

vorig jaar heb ik mijn opleiding gedaan bij het ROC in Amesfoort.

Helaas heb ik daar slechte ervaringen mee.

De cursus begeleider is iemand waar je NIETS aanhebt, er zijn nog mensen die met het EHBO gedeelte bezig zijn terwijl ik samen met de meeste van de groep al een jaar gediplomeerd ben,de mensen die wat meer begeleiding nodig hebben laten ze aan hun lot over wij hebben als groep deze mensen moeten begeleiden,dat zou het ROC moeten doen voor een bedrag van 2400 euro excl boeken en examen geld.

Ik zou het niet bij het ROC doen,maar ga dan naar de NODE, is goedkoper en je wordt beter opgeleid.

• Cu.

Oke niet doen zegt iets, maar kun je ook aangeven op welke punten de opleiding te kort schiet?