Reanimatie protocol 2006

• Trick

Beste lezers,

Zou iemand mij wat kunnen vertellen over het nieuwe aanstaande reanimatieprotocol? Daarbij ook de afwegingen vermelden en de ideeen daarachter t.o.v. het huidige protocol? Wanneer wordt het nieuwe protocol ingevoerd?

Veel vragen, maar zou iemand mij antwoord kunnen geven op bovenstaande vragen.

Bij voorbaat dank!!!

Trick

• joost

http://www.erc.edu/ Trick kijk op deze site voor de engelse versie van de nieuwste richtlijnen. Maandag is er een symposium in amsterdam waar ik ga luisteren naar de uitleg hopelijk weet ikdan meer.Ik heb begrepen dat er in augustus pas een uitleg en instructie zal plaatvinden voor de instructeurs.

• Mariska

De bijscholingsperiode voor instructeurs is van 20 maart tot 1 augustus (zie website NRR). Vanaf 1 augustus gelden de nieuwe richtlijnen en worden ze aan de ehbo-ers onderwezen.

Groetjes,

Mariska

(die morgen ook het congres gaat)

• krokoDillen

De personen welke afgelopen maandag 20 maart naar de RAI zijn geweest hebben het nieuwe boekje met de reanimatie richtlijnen in ontvangst mogen nemen.

Protocol zal spoedig op www.reanimatieraad.nl verschijnen.

Advies nog niet te beginnen met de invoering van de wijzigingen tot de nieuwe lectuur klaar is. deze zal mogelijk 1 juli klaar moeten zijn.

Vanaf 1 augustus gaan de regeltjes in en vanaf 1 oktober moet er geexamineerd worden volgens de nieuwe richtlijnen.

Belangrijke wijzigingen zijn de verhouding masages en beademingen was 15:2 en wordt 30: 2

Dit om de aortadruk, welke optreedt bij de reanimatie, op een hogerpijl te houden dan het was.

Deze daalde sterk bij het 2x beademen.

De beademing krijgt een lengte van ten hoogste 1 seconde.

Benaderingsschem is:

let op gevaar:

aanspreken;

aanschudden;

roep om assistentie;

controleer ademhaling 10 seconde;

bel 112;

begin met 30 massages;

dan 2 beademingen en weer 30 massages.

enz enz.

Ook de BLS voor de kinderen is gewijzigd.

Bij de aed zijn er ook wijzigingen betreffende het aantal keren klappen deze wordt nog maar 1 x klappen en gelijk weer masseren.

Ook de ALS voor kinderen en volwassenen veranderen.

In een klein vogelvlucht een paar vingerwijzigingen.

Tot vandaag 26 maart staan de richtlijnen nog niet op het net.

Gegroet KrokoDillen

• ingrid deenen

Hallo ik heb op school begrepen dat er een nieuw beleid is voor reanimatie zou iemand mijn dit beleid toe kunnen sturen zo dat wij weer goed op de hoogte zijn van deze gevens.

Dit kan ik dan op school gebruiken voor mijn lessen.

wij volgen de opleiding verzorgende nieau 3.

Ik hoop dat iemand het naar mijn email aderes toe wilt sturen.

Bij deze al bedankt ingird. joost schreef:

>

> http://www.erc.edu/ Trick kijk op deze site voor de engelse

> versie van de nieuwste richtlijnen. Maandag is er een

> symposium in amsterdam waar ik ga luisteren naar de uitleg

> hopelijk weet ikdan meer.Ik heb begrepen dat er in augustus

> pas een uitleg en instructie zal plaatvinden voor de

> instructeurs.

• Remco van Dijk

hallo,

Ik ben militair en ben op zoek naar het vernieuwde reanimatie protocol van 2008 ben benieuwd waar ik deze kan terug vinden aangezien mijn amv'er nog niet van op de hoogte is van een nieuw protocol.

Hopelijk kunt u mij deze toe zenden want dan zou u ons erg helpen,

mvg remco

• Nico Tuip

Hoi Remco,

neem aub over je vraag contact met mij op via de militaire outlook, zodat ik je het 1 en ander kan doen toekomen.

Nico