Enkel

• Jochem

Hoi,

Als je de enkel nou omzwikt, of net wat en je denkt dat het gebroken of gekneust is moet je koelen, maar wat nou als je geen coldpak hebt maar wel een kraan, daaronder houden. Dat snap ik, maar de schoen altijd aan of altijd uit doen met zoiets aan de enkel?

Gr

Jochem

• Pim

Eerst koelen, de rest komt later.

jammer dat zijn of haar schoenen nat worden.

Groetjes

Pim

• Verzorgende IG

Pim wat je nou zegt is volgens mij de slogan van brandwonden

Eerst water de rest komt later!

Jochem als de schoen uit kan, gaat de schoen gewoon uit ook tijdens het koelingsprocces zal de voet/enkel opzetten.

Krijg je de schoen niet uit met schoen en al onder de kraan en is het ziekenhuis weten ze er vast we raad mee…..

Dus als de schoen nog aan is zal bepaalde bloedvaatjes afgeknelt kunnen worden enzo enzo…..

Greetz Joey

• Pim

In uw mail lees ik……toch eerst koelen, de rest komt later

Dat had ik toch ook aan gegeven.

Groetjes

Pim

• John27

Hoi,

Gewoon koelen met schoen, als je niet zeker bent van en breuk of kneuzing en je gaat de schoen uit doen dan kun je namelijk onnodig pijn veroorzaken als de schoen moeilijk uit te krijgen is.

Groetjes,

John

• lieveheersbeestje

ik heb zelf een kneuzing gehad heb gekoeld maar mijn voet staat naar binnen zijn foto,s gemaakt geen breuk te zien ben nou drie maanden veder kan er niet op lopen de voet staat helemaal naar binnen heb veel pijn in grote teen en steeds een dikke voet mag je zelf de voet recht zetten en in tapen heb dit nog nooit gedaan maar de huisarts zegt dat ik er mee moet leren leven

jeannette