dikke pijnelijke schuine voet

• jeannette

hoi ik heb een vraag ik heb vrijdag mijn voet verstuikt kon al allleen op de zijkant lopen omdat de grote teen en gedeelde voet dik is naar een dat ik mischopte en de muur raakte met volle kracht drie maanden geleden ben toen naar de huisarts geweest zij dat het gekneust was al kon ik niet lopen nog drie keer terug geweest steeds het zelfde antwoord nou vrijdag op nieuw verstuikt geholpen door een hele aardige mevrouw van de sigma heeft het verbonden en ga vandaag op haar advies terug naar de huisarts maar als het gebroken is en het zou uitkomen dat de teen ook gebroken geweest ga je dan nog het gips in of niet kan niet meer lopen of steunen op de voet en de grote teen en het geddelde er boven is steeds dik en als ik het been strek dan doet de voet nog zeerder dus hou het been steeds gebogen want doen als je zo een patient krijgt die nog geen aanrakening aan de voet kan hebben als ik iets meer weet zet ik het er vanmiddag wel

jeannette

• Niels

Hoi Jeannette,

ik denk dat je er heel verstandig aan doet om het advies van de ‘aardige mevrouw van de SIGMA’ te volgen en maar langs de huisarts te gaan. Als je er inderdaad zoveel last van hebt is een professioneel oordeel zeker niet teveel gevraagd.

Er is overigens nog best wel wat info te vinden her-en-der, kijk bijvoorbeeld eens hier: https://www.medlook.nl/do/DetailDiseaseInit?pk=1006370805707

Groetjes,

Niels

• jeannette

ik ben naar de huisarts geweest het is dystrofy ik ben mijn kapot geschrokken

ik had dit niet gedacht mijn voet is nou steeds dik en pijnelijk

groetjes jeannette

• John27

Oh jee,

Ben benieuwd hoe het nu verder gaat dan?

Ik ken iemand die had dat ook, en is er uiteindelijk mee in het revalidatiecentrum mee beland.

Als ik me niet vergis krijgt een gedeelte van de voet nu geen, of slecht zuurstof en voedingstoffen i.v.m. beschadigd weefsel, toch?

Althans, zo heb ik dat toen vernomen van die kennis die dat had.

Groetjes en sterkte er mee,

John

• jeannette

ik heb het bot boven de grote teen gebroken gehad de huisarts vondt niet nodig om door te sturen ik ben toen schuin op de voet gaan lopen toen nog zonder krukken ben steeds moeilijker gaan lopen

sinds vorige week woensdag kon ik er niet meer op lopen en ben toen met krukken gaan lopen heb de huisarts gebeld die zei dat het de weer pijn van die breuk was en dat ik er mee moest leren leven maar kon er nog op steunen vrijdag heb ik glas getrapt kwam bij een collega van pa terecht mijn vader zit bij het rode kruis en die heeft naar iemand van sigma gestuurd die heeft het glas verwijderd en schoon gemaakt maar die vondt de voet heel dik en die zei dat ik terug moest gaan heb toen maandag de hele dag nodig gehad eer dat er een arst wou kijken en die met die dystrofie ik ben niet door gestuurd omdat ik maar moest wennen omdat het al drie maanden bezig was nou ik kan niet meer op het been staan dus de hond loopt naast de fiets want anders gaat het niet want lopen kan ik niet ik heb nou een fiets dat ik met de voeten bij de grond kan

maar de voet blijft dik en fietsen gaat ook haast niet want ik kan geen kracht zetten

jeannette belde

• John27

Slechte zaak, maar jij zit met de gebakke peren!!

Ik zou die arts toch niet zomaar vergeten, als d'r dadelijk dingen “echt mis” zijn dan zou ik daar toch werk van maken.

Misschien de volgende keer toch beter om gelijk naar de eerste hulp van een ziekenhuis te gaan i.p.v. een huisarts.

Groeten,

John

• jeannette

hier in bergen op zoom mag je niet zo maar naar de eerste hulp dat is het probleem

mijn voet is weer wat dikker en doet zeer

ik zou de huisarts ook zo maar vergeten

ik fiets nou veel maar ik moet geen bergjes tegen komen want dan heb ik een probleem ik kan ook geen schoen aan want dat is echt gevoelig ik ben hier echt klaar en de enkel doet nou ook zeer en ik heb ook twee kapotten om dat ik natuurlijk geen aan kan en als het schoon gemaakt moet worden moet ik het aan mijn zus vragen want het zit onder mijn voet en die is van sterilion en die gebruikt het flink ook

jeannette belde

• Michel

Beste Jeannette,

Helaas ziet Reflexdystrofie er voor de medemens uit alsof jij een aansteller bent. Er is niet echt een remedie voor maar je loopt wel de kans dit te verergeren. Probeer de overige ledematen niet te veel te belasten door compensatie! de kans bestaat dat je het op die plaats dan ook ontwikkeld. Er is op dit gebied een arts waarvan ik weet dat die wel een behandeling heeft ontwikkeld, en goede resultaten heeft geboekt.

Neem eens contact op met dr. P. The. Hij is vaatchirurg en acupunctuur arts in het Gooi-Noord ziekenhuis in Blaricum wellicht kan hij je helpen. Verder kan en mag jij ten alletijden een eerstehulppost bezoeken!! ongeacht je woonplaats er bestaat alleen de kans dat je weer teruggestuurd wordt naar de huisarts maar niet voordat een arts je onderzocht heeft.

Succes!

Michel

• jasper

Volgens mij is dit een gevalletje dat buiten het reguliere EHBO-boekje valt. Het is m.i. wijs hier verder niet op te reageren (vanuit professioneel oogpunt) hoe goed ook bedoeld! Laat het reguliere circuit zijn werk doen.

grt jasper

• Michel

Heey Jasper,

Uiteraard valt dit buiten het EHBO boekje! Vandaar ook dat ik haar vanuit proffesioneel oogpunt heb door verwezen naar een gerennomeerde arts. Ik mag toch ook aannemen dat, de mensen die hier op dit forum hun wijze raad deponeren zich er terdege bewust van zijn dat zij geen arts zijn….

Hopende je hiermee gerustgesteld te hebben….

groetjes

Michel