opleiding

• Ben

hallo ik wil graag me EHBO opleiding gaan halen.

maar omdat ik onregelmatige diensten draai zal dit mischien een probleem zijn.

wie kan me eventueel hier mee helpen. of weet iemand cq instantie die daar is opgericht.

alvast bedankt .

• Ben

oh nog vergeten, ik woon in rotterdam.

• tjeerd

Het Oranje Kruis is het overkoepelend orgaan voor alle EHBO-opleidingen. Zie hiervoor de website www.ehbo.nl . Maar ongetwijfeld heeft Rotterdam en omgeving goede EHBO-verenigingen. Veelal is een gemeentegids een goed hulpmiddel.

Er zijn verschillende tijden en data waarop de cursussen worden verzorgd. Ongetwijfeld zal er een oplossing kunnen worden gevonden wanneer jij met jouw werkgever in gesprek gaat.

Succes.

Gr., Tjeerd

• René

Beste Tjeerd,

Het Oranje Kruis is er alleen voor opleidingen van het oranje kruis. Maar daar buiten bestaan er nog heel veel meer ehbo ofwel spoedeisende hulp opleidingen.

• Ben

weet heb je ook eventueel het adres daarvan rene ?

• tjeerd

Ongetwijfeld René, maar hoe zit het met de kwaliteit. En zeker niet onbelangrijk, met juridisch bijstand. Ik ben erg huiverig voor allerlei goedbedoelde alternatieven.

• René

Tjeerd, voor juridische bijstand moet je bij je rechtsbijstandsverzekering zijn. Ik neem tenminste aan dat iedereen inmiddels weet dat een aparte ehbo of aed verzekering commerciele onzin is en nooit uitkeert omdat de dekking al in je WA-verzekering zit.

kijk voor kwaliteit van hulpverlening eens op www.nedcert.nl en voor de opleiding spoedeisende hulpverlening aan slachtoffers op www.meduca.nl Het voordeel van deze opleiding is dat het een korte maar volledige opleiding is dus geen modulen waaruit je kan kiezen. Dat wil zeggen dat alles erin zit.

• René

Ik weet niet of je al wist maar ik ben dus van Meduca. :-)