criteria Lotus en instructeur

  • Jacqueline

    Omdat we de kwaliteit van Eerste Hulp opleidingen en bijscholingen willen verbeteren en instructeurs en Lotussen gericht willen bijscholen, zijn we bezig een aantal criteria op te stellen waaraan een instructeur en Lotus zouden moeten voldoen.

    Graag willen we daarvoor jullie mening horen.

    - Wanneer is een Lotus is jouw ogen een goede Lotus?

    - Wanneer is een Lotus in jouw ogen een slechte Lotus?

    Groeten,

    Henk

    Jacqueline

  • tjeerd

    Hallo Henk en Jacqueline,

    Volgens mij liggen de taken inzake samenwerking tussen de docent en Lotus al vrij goed vastgelegd in de leerstoffen van beide disciplines. Maar dit is niet jullie vraag. Voor mij wordt het goed/slecht van de lotus bepaald door de lotus;

    - die zich houdt aan het gevraagde spel en niet overacteert;

    - die meegaat in het demonstreren en instueren van de docent;

    - die geen discussie in de les aangaat met de docent;

    - die niet ongevraagd zijn/haar mening en ervaringen uit in de les;

    - die geen interpretatie geeft aan het grimeerwerk i.r.t. het gevraagde;

    - die zich collegiaal opsteld en de docent niet in “de zeik” neemt.

    Ik hoop met mijn reactie een eerste aanzet hebben gegeven tot meer reacties, zodat jullie kunnen werken aan jullie “opdracht” en deze tot een goed einde kunnen brengen.

    Met vriendelijke groet,

    Tjeerd Hummel

    Docent Eerste Hulp

  • Jacqueline

    Hallo Tjeerd,

    Bedankt voor je reactie, hier hebben we wat aan!

    Groeten,

    Jacqueline

  • Lotus

    Hr. Tjeerd,

    dus een lotus mag van jou alleen maar met zijn potjes omhoog zitten en niks zeggen!

    Nu wordt ik even boos, de kwaliteit van bijde is belangrijk!

    Ik durf het af en toe wel even met jullie aan te te gaan de discussie.

    Wat je hier nu neer zet is onzin!

    Sorry jacqueline dat ik even reageer.

  • Jacqueline

    Nee, Lotus, dat bedoelt hij dus beslist niet. Het gaat erom geen discussies in de les aan te gaan en dingen die volgens jou anders kunnen met de instructeur buiten de les te bespreken.

  • Jacqueline

    En je hebt gelijk dat de kwaliteit van beide belangrijk zijn. Een andere groep is bezig de criteria voor instructeurs op te stellen, dus gaat het hier niet alleen om de Lotus.

    Ik merk wel dat door deze vraag te stellen, er een aantal mensen zijn die zich meteen aangevallen voelen…. Nergens voor nodig, hoor, lees de doelstelling van de vraag nog maar eens.

    Groeten

  • Lotus

    Jacquline,

    neem eens contact op met de landelijke lotus afd. opleidingen hebben ze gelijk een taak te doen! :D;)

  • Tjeerd

    Het is geenzins mijn bedoeling geweest om de indruk te wekken dat de Lotus niets mag zeggen en alleen maar met de pootjes omhoog mag zitten. Integendeel. Een actieve houding van de Lotus is alleen maar prettig en leerzaam voor alle partijen. De mening van de Lotus inzake de lessen is essentieel!!!! Maar ik verwacht van de Lotus dat kritiek en/of negatieve opmerkingen buiten de les met mij worden besproken en niet in de les. Natuurlijk mag de Lotus zijn/haar ervaringen en mening geven in de les, maar zeker niet de les overnemen!!

    Respect voor elkaar is belangrijk. Beide disciplines - Lotus en Docenten - mogen elkaar niet in de zeik zetten (trouwens geldt dit voor mij als algemene norm voor alle situaties). Jij hebt inderdaad helemaal gelijk door te noemen dat de kwaliteit van beide partijen belangrijk is.

    Boos worden is niet nodig. Ik heb heel veel respect en bewondering voor de Lotus en werk heel graag met hun samen. Voor goede lessen Eerste Hulp kunnen wij immers niet zonder elkaar.

    Ik wens Henk en Jacqueline veel succes toe in hun onderzoek.

  • Lotus

    ;)