ehbo dienst

• edwin

hoi hoi ,

kan iemand mijn vertellen of ik buiten mijn vereninging om een ehbo dienst voor een sportdag mag draaien …. heb ehbo-sigma en ik doe dit met een vriend die verpleegkundige is…

groet Edwin

• John Kristelijn

Volgens mij is er niets op tegen. Alleen als je het via een vereniging doet of via de Sigma dan ben je ook verzekerd. In hoeverre je verzekerd bent als je buiten deze instanties hulp verleend, zou je na kunnen vragen bij het Oranje Kruis.

• edwin

je bent tenslotte toch ook niet verzekerd als je iemand op straat helpt? bedankt voor het antowoord….

groet

Edwin

• John Kristelijn

Als je in het bezit van een geldig eenheidsdiploma Eerste Hulp bent, ben je we verzekerd als je op straat iemand helpt, via het Oranje Kruis

• Danny

Hoi,

Als EHBO-er mag je volgens mij buiten je vereniging best dienst doen, in het kader

van bijbeunen.

Als SIGMA is dat wat anders.

Je bent als SIGMA opgeleidt om medisch assisterend te handelen gekoppeld aan een Ambulancehulpverlener danwel MMT-teamlid.

Via het oranje kruis ben je verzekerd voor individuele incidentele hulp, op het moment dat het in georganiseerd verband is gaat deze OK verzekering niet op.

Groetjes en een fijne dienst!

Danny

• edwin

danny bedankt,

ik ga gewoon ehbo dienst draaien en zal geen sigma handelingen uit oefenen op een s.o ehbo en sigma moet je uit elkaar houden !!!

nogmaals bedankt voor de reactie's

Edwin.

• truus

De verzekering van het Oranje Kruis is niets meer dan een Aansprakelijkheids verzekering die meestal iedereen al heeft afgesloten omdat dit verplicht is.

Het is geen aparte verzekering op het verlenen van eerste hulp. Die indruk wordt wel geven.

• truus

De verzekering van het Oranje kruis is niets anders dan een Aansprakelijkheidsverzekering. De meeste mensen hebben al zo'n verzekering omdat dit verplicht is. Het is geen verzekering voor eerste hulp verlening

• henk

als je een geldig EHBO diploma hebt ben je verzekerd via het oranje kruis. Deze verzekering heeft betrekking op juridische problemen en aansprakelijkheid. Je bent dus als EHBO'er altijd verzekerd als je je herhalingslessen netjes hebt gedaan. Wel is het verstandig om na te gaan of er een vergunning is afgegeven voor het evenement. Hier staat namelijk in hoeveel EHBO'ers er eigelijk aanwezig moeten zijn

succes er mee

• Jeroen

He hoi,

Nu dat is niet waar ik ben wel verzekerd als ik op straat 1ste hulp verleen je kunt vals vereniging een verzekering af sluiten en als het goed is draagt de vereniging geld af aan het hoofdbestuur en daar zit die verzekering bij in.

Groeten

Jeroen

edwin schreef:

>

> je bent tenslotte toch ook niet verzekerd als je iemand op

> straat helpt? bedankt voor het antowoord….

>

> groet

>

> Edwin